onsdag 26 juli 2017

Middleaged teacher´s Wardrobe Diary

5 days, 5 looks, one woman!


Tvättar, stryker, packar... dags att åka iväg en vecka igen.
Vi ska ner till Antibes på Franska Rivieran och hälsa på söta lilla Luna och Theo.
Denna gång har vi en egen lägenhet... känns lyxigt.


Tycker jättemycket om min röda blommiga resväska... den syns är smart och funktionell - Oilily
Oilily föddes samma år som jag, 1963 i Holland. Deras resväskor är unika. Har en matchande plånbok.


Rosorna här hemma blir omhändertagna av barnen...


Här ser jag verkligen ut som en lärarinna... hahaha! Försöker desperat se flashig ut!
Den här stassen kommer jag packa ner till Rivieran.

Fin helfodrad klänning Valentina Plissé Dress i färg Cloud Pink - Lexington
Sammetsmatt nagellack Le Vernis Velvet färg Pink Rubber - Chanel




Hallbild 17 juli
Den här outfiten är skön att åka i...


Mönstrad bomullsblus Backbone L/S Blouse i färg Desert Rose - Odd Molly
Skönaste slipinsandalen i färg Giminola Rosé - Marenas
Puderrosa sommarväska i skinn + plånbok - Tiger og Sweden
En bra investering är en klassisk jeanskjol.  Min har hängt med länge! - Gant



Hallbild 18 juli
Kommer definitivt packa ner denna i resväskan...


Tunn och len som sammet! Älskar denna jeansklänning. Så skön! - Cream
Sommarens nya favoriter på fötterna - Flattered
Sen bara lite god parfym bakom örat - Carven le Parfum



Bjuder på den osminkade sanningen!
Skämmer bort håret med inpackning och låter ansiktet vila från smink.
Det är sommarlyx när jag har fått fin solbränna. Vinterhalvåret är jag helt blåvit och genomskinlig.
Den här jeansklänningen går jag mest i hela dagarna... men jag skulle även kunna ha den till fest!

Hallbild 19 juli
Den här klänningen får också följa med... Flattered till kvällen.


Underbar klänning Dusty Desert Dress i färg Sandal Wood - Odd Molly
Och sommarfavoriterna på fötterna igen - Flattered



Hallbild 25 juli
Shorts i värmen är bäst! Tar med två par. Dessa och mina vita. 
Koftan passar till det mesta om jag nu kommer att behöva en kofta. Jo, på flyget!
Mina Marenas har jag dagtid... de kan jag gå långt med.


Gamla älskade jeansshorts - Bondelid
Skönaste slipinsandalen i färg Giminola Rosé, samma som ovan - Marenas
Puderrosa sommarväska i skinn + plånbok - Tiger og Sweden
Finkofta i virkad bomull Sizzling Cardigan i färg Warm Powder - Odd Molly
Jeansblått ribbat linne med spetskant o rosett Rib-eye tank, dark blue - Odd Molly


Må solen lysa på dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

22 kommentarer:

Mamma C sa...

Mycket snyggt du stoppar ner i din resväska. Ha nu en skön och bra semester på Rivieran.
Kram Mamma C

Channal sa...

Tack! Lär vara väldigt varmt så bikinis hänger med.

KRAM

Pernilla sa...

Hej! Vill bara säga att du är väldigt vacker och vilken otroligt fin stil du har. Känner att jag bara måste säga det till dig då jag läst din blogg en liten tid nu och slås hela tiden av hur din fina stil hela tiden lyser igenom.
Ha nu en jätteskön sommarvecka i värmen!

Kram/ Pernilla också från Norrköping

Channal sa...

Å tack Pernilla, Glad jag blir! Välkommen hit!

KRAM

Unknown sa...

Vad roligt att åka iväg igen och till Rivieran med egen lägenhet. Jag flyger också till Nice imorgon men far direkt över gränsen och ska spendera en förlängd helg på italienska Rivieran med en väninna. Önskar dig en toppenfin resa. Du är så fin i alla outfits.
Kram
Maria

Channal sa...

Men så kul och åka iväg med en väninna. Måste ta mig till Italien någon gång. Nu får vi båda njuta och ha det gott.

KRAM

Charlie sa ... sa...

Hej söta!!

Å, du strålar på bilderna. Ljuvliga färger, ljuvliga Antibes, ljuvliga du! Låter underbart att åka just nu. Vilken söt resväska du har också ;-) Jag packar med, ska på roadtrip med mina flickor. Pirrig!

Tack för att du hann med att kika in på mig gamla blogg! Jag har nästan glömt bort min log in :-) Hoppas jag håller mina planer och uppdaterar nu. Jag vill ju så gärna då det är så roligt att skriva till varandra och titta på alla underbara bilder - det blir en annan känsla än på Instagram.

Önskar er en jättefin resa!

Stor kram!!
Lotta

Home2tiny sa...

Wow så snygg du är. Älskar din stil och kläder, kanske får göra ett besök i den garderob när jag kommer till Norrköping, blink, blink..... Ha en härlig resa, Franska Rivieran liksom....är inte alls avundsjuk.... Stora varma kramen. Tina

Channal sa...

Låter jättekul med en mor- och döttrartripp! Kör försiktigt och ha det underbart. Dela gärna med dig av dina bilder.

KRAM

Channal sa...

Tack!! Vänta du, håller på med en walk-in-closet! Då kan du få kika in ;-)

KRAM

Sweet Pea sa...

Har bara en sak att säga. Snygging!
Stor kram Petra

dianasdrömmar sa...

Så vacker du är Anna, kör också osminkat på sommaren på sin höjd lite mascara , älskar det stor kram och njut av Frankrike/Diana

Anne-Marie sa...

Har sett dina bilder hos Insta från Frankrike.
Ser ut som om ni har det riktigt bra. :)
Här har vi extrem värme så jag håller mig undan solen. :)
Kramar!

Sallys hus sa...

hallå snygging!
Äntligen tar jag mig tid att skriva några rader...har varit oförskämt tyst den här sommaren och bara tassat runt och läst och njutit av vackra bilder i tysthet....
Vilken sommar du har! ren njutning varendaste dag å vad underbart med en resa nu igen..;)
Underbara kläder du tar med dig!
Kraaaaam Katarina

Från Glam till Damm sa...

Smashing as always! Så snygg! Och ja, vi har nog lite dubletter i garderoben du och jag :-) Precis likadana Flattered och Marenas (som jag har i två rosa varianter:-) Bra smak!!!

Kram och det ser ut som om ni har det helt makalöst fint i Frankrike.

Anneli

Hanna sa...

Snygga outfits! :-)

Channal sa...

Tack fina du! KRAM

Channal sa...

Tack Diana! KRAM

Channal sa...

Heta härliga dagar har vi haft! Södra Frankrike har haft en extrem hetta sedan maj månad. Jobbigt!

KRAM

Channal sa...

Tack! Även jag har tagit det lite lugnt i bloggosfären.

KRAM

Channal sa...

Tack! Haha lite kul!
Nu hemma :-) vi har haft det toppen men för varmt.

KRAM

Channal sa...

Tack Hanna!

KRAM