söndag 20 augusti 2017

Augustifest!


Igår hade vi en rolig dag här i Norrköping. Värmen kom. Ja, riktigt skönt!
Massor av festligheter och en marknad genom hela stan... ett myller av folk.



Jag är inte så förtjust i marknader... men... lite kul är det faktiskt!
De här marknadsstånden gjorde mig glad. En bukett astrar kom med hem.


Och Norrköpings deckarförfattare Emelie Schepp signerade sin senaste bok "Pappas pojke".


New York Grill och Bar mättade våra hungriga magar med smarrig hamburgare ute i solskenet.


Det var något extra med den här hamburgaren... var det köttet eller dressingen. God i alla fall!



Och utsikten...
Vi satt och åt i vackra Hörsalsparken i ett otroligt blomhav i blått, rosa och lila.


En blomsteräng mitt i stan... 







Gårdagen bjöd även på en stor musikupplevelse. Lokala band spelade på Gamla torget.


Min svärson, Franks pappa, spelade och sjöng med sitt band Speqtrvm. De är riktigt bra!



Frank tittade förundrat på sin pappa... spännande och kul!
Deras musik är månginfluerad och psykedelisk pop/rock.


Frank tyckte det var kul att springa fram och tillbaka framför scenen... ojoj vad han sprang.



Hur mycket energi kan det finnas egentligen i en sån här liten krabat på 22 månader?!!


Kul med alla ungdomar, studenterna från Campus Norrköping. Festligheter överallt!
Kvällen avslutades med färgsprakande fyrverkerier till härlig musik. 


Önskar dig min kära läsare en skön o lugn söndag!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig)

23 kommentarer:

Ninnie sa...

Vilken härlig dag ni hade. Sommaren är ju inte riktigt slut, vi kan nog få njuta av den ett tag till! Och blommorna är nästan som vackrast nu, i alla fall mina pelargonior som blommar för fullt ute. Ha en skön avslutning på helgen!

Mamma C sa...

Vilken härlig dag ni haft. Köpte du hennes nya bok. Jag har lyssnat på hennes tidigare böcker och gillade dom. Så kul för lillgrabben och se pappa på scenen.
Kram mamma c

Anonym sa...

Woooo,vilken härlig Augustifest ... ❤️
/Soliga Kramar!

Channal sa...

Stämmer bra det Ninnie! Än är inte sommaren slut! Och om tre veckor måste det vara sol och varmt =)

KRAM

Channal sa...

Hej Mamma C! Kön var galet låååång! Jag hade inte tålamod att stå i 30-45 min. Ångrar mig lite idag. Läste hennes fösta 2013, Märkta för livet. Måste ta tag i de andra också. Kul med Norrköpingsmiljöer.

KRAM

Channal sa...

Eller hur =))

KRAM

Unknown sa...

Vilken härlig dag och så fint du fångade den på bild! Kram Pernilla

Sabelhagens Olivlund sa...

Ser ut som en toppendag.
Kram Maria

Channal sa...

Tack Pernilla!

KRAM

Channal sa...

Tack! Det var det också :-)

KRAM

Anne-Marie sa...

Det var en heldag ni hade! :)
Norrköping ser så vackert ut. Minns inte mycket av staden eftersom jag bara har varit där en gång som ung flicka.
Vilket ös det ser ut att ha varit på konserten.
Kram!

Home2tiny sa...

Vilka härliga, färgsprakande bilder, kommer på mig att jag ler med hela ansiktet. Ska bli så spännande att komma till Norrköping, en stad jag aldrig varit i. Restaurangtips inför fredagskvällen mottages tacksamt.... Ååååå vad jag ser fram emot det här, tänk att jag snart får krama dig IRL. Kramisar Tina

Channal sa...

Verkligen en heldag! Norrköping är en fin stad.

KRAM

Channal sa...

Tack! Ska bli så kul att ses! Minns dig och Mr C i Stockholm 2013. Fyra 1/2 år sedan! Tiden går! Norrköping är en restaurangtät stad. Skickar PM på några favoritställen.

KRAM

Unknown sa...

Vilken fest och vilka fina foton. Man blir sugen på en tripp till Norrköping.
Kram
Maria

Annika sa...

Trevliga bilder. Jag är inte heller direkt förtjust i marknader. Kan lika gärna slippa dem och slippa trängas, haha.
Men fina blommor fick du med dig hem iaf. BRA!
Snart bröllop hos dig va?
Spännande.
har precis kommit tillbaka till US igen efter 7 veckor i Österbotten,
Kramar!

Channal sa...

Tycker jag att du ska göra! En fin stad =)

KRAM

Channal sa...

JA!! Snart bröllop! I'm so excited!
Välkommen hem! Just nu är jag jättetrött... ska titta in hos dig imorgon efter jobbet.

KRAM

UplayOnline sa...

Men fina blommor fick du med dig hem iaf. BRA!


แคมฟรอก

Unknown sa...

this post very helpful.
หนังเกาหลีใหม่

Channal sa...

De var fina!

KRAM

Channal sa...

Thank you!

KRAM

sanpiseth40 sa...

This blog aware me about different programs which can become very useful for our friends and kids. Few websites provide combined courses and few of the are separately for single subject. Glad to get this
หนังเกาหลี