tisdag 22 augusti 2017

Det här blev en bra dag!

Jag tycker inte jag hinner mer än konstatera att en ny vecka börjat... förrän det redan är i slutet av den!


Men idag är det tisdag!
En frisk och vacker tisdagsmorgon med ett nyfiket rådjur i vetefältet.


Vad är det första du gör när du kommer hem efter en lång arbetsdag?
Jag tar av mig skorna och tittar på posten. 
Efter det slänger jag mig i soffan och ringer runt till min mamma och mina döttrar.


Och hur god blev inte middagen... mannen grillade kycklingfilé medan jag fixade resten.
Blomkålsmos, grön sparris med citrongrädde och dragon.


Kvällen spenderade vi nere vid vårt sommarbo.






Det är sådana här sköna kvällar kära vänner... som jag skulle vilja att alla fick uppleva.

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig)

24 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilka vackra bilder du tagit.
Kram mamma c

dianasdrömmar sa...

Åh, underbara bilder kram

Channal sa...

Tack! KRAM

Channal sa...

Tack Diana!

KRAM

Razzy sa...

Underbara bilder. Jag byter kläder det första jag gör. Kram Eva

Kakaobönan sa...

Så fint och mysigt och jag förstår att ni verkligen älskar ert sommarbo. Mysiga sensommarkvällar förlänger ju verkligen sommaren. Så härligt!
Kram Pia

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon,
Vilken vacker väg du har till och från jobbet! Det verkar bli några foto-stopp :-)
Åh, snälla kan du dela med dig av recept på citrongrädden. Vilken god och enkel mat!

Kram, Anneli

Från Glam till Damm sa...

p.s. I morgon åker dottern mot Lund och på vägen ner skall de stanna och hälsa på hennes pojkväns mormor som heter Ines Niva och som bor alldeles i närheten av Kolmårdens Djurpark. Någon ni känner? Världen brukar ju vara så liten.

Kram, Anneli

Sallys hus sa...

Ååå jag suckar nöjt och ler åt dina underbart vackra bilder! Vilket paradis ni har där vid vattnet... å den där middagen såg verkligen supersmarrig ut... jag äääälskar kyckling...
Å va mysigt med Augustifest å spännande att Franks pappa spelar i ett band... kan bara tänka mig vad som rörde sig i den lille raringens huvud..;) Kram Katarina

Annika sa...

Fina bilder.
Ni har det verkligen fint i ert sommarbo. Sover ni över där också ibland?
ja, jag vill också ha recept på citrongrädden, mums.
Kram!!

Unknown sa...

Åh vilka fina foton du presenterar för oss, alltid. Verkar som din tisdag var underbar. Tänkte på dig i onsdags, då passerade jag Norrköping med tåg på väg till Lund.
Kram
Maria

Channal sa...

Tack! Det gör alltid min yngsta dotter också.

KRAM

Channal sa...

Tack! Där trivs vi verkligen. Så skönt!

KRAM

Channal sa...

Tack Anneli! Haha jag åker tidigt så jag kan stanna... måste planera in fotostunder =) Men ibland hinner jag inte och då blir jag lite småsur! Receptet har jag delat med mig av tidigare men då utan dragon.

KRAM

Channal sa...

Jaha! Vad kul! Känner henne inte. Men kanske känner igen henne om jag såg en bild. Bara i Krokek bor det 5000 personer. Kolmården med omnejd är nästan det dubbla. Världen är liten.

KRAM

Channal sa...

Tack! Naturen är vacker här vid Bråviken och Kolmården. Frank kommer säker ha sin far som idol =)

KRAM

Channal sa...

Tack! Vi kan sov där men det har vi inte gjort. Det är bara 300 m från vårt hus. Ska fixa receptet.

KRAM

Channal sa...

Tack! Ja, vad kul =) visst är det så att man tänker på sina bloggvänner då o då.
Ha det trevligt i Lund!

KRAM

UplayOnline sa...

jag vill också ha recept på citrongrädden, mums.


แคมฟรอก

Unknown sa...

this post very helpful. thanks.

หนังเกาหลีใหม่

Channal sa...

Finns i ett tidigare inlägg!

KRAM

Channal sa...

Thank you!

KRAM

vaiybora sa...

Really a beautiful blog.It is very astonishing and marvelous design.

ดูหนัง

sanpiseth40 sa...

This blog aware me about different programs which can become very useful for our friends and kids. Few websites provide combined courses and few of the are separately for single subject. Glad to get this
หนังเกาหลี