söndag 29 oktober 2017

Riktigt roligt var det...

...i fredgskväll när vi var på mingelparty.


Massor av folk, mycket smått och gott och kvällen avslutades med en musikquiz.
Och inte minst för att jag vann quizen och som pris fick jag en trisslott och på den vann jag två nya lotter.




Det fina värdparet hade inflyttningsfest i sin nya tjusigl sekelskiftlägenhet...
...som ligger i ett rosa hus vid Norrköpings Konstmuseum.


Som kuriosa kan jag berätta att värdinnan och jag var ute på singelgalej tillsammans för 13 år sedan.
Och nu är vi båda gifta och har det hur bra som helst. Vi fick en varsin doktor båda två.

 Älskar lyckliga slut!


 Lördagsnöjet var outletshopping i den fina lilla butiken Vågskvalp vid Bråviken.



Gjorde faktiskt små fina fynd... 
Kökshandukar till jul, en köttermometer, ett stort doftljus, supergod chilisås och en flaska Kombucha.


Helgens kalla vindar har blåst bort det mesta av löven på träden så nu ser vi Bråviken igen.
Och idag har jag haft söndagsmys med min älskling Frank... och det värmde gott!

Skön söndag till dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

23 kommentarer:

Mamma C sa...

En mycket trevlig helg som du haft. Ja, idag blåser det något förskräckligt. Var ute ett tag, men hade ingen mössa och det skulle verkligen ha behövts.
Kram Mamma C

Tummelisa sa...

Hej Anna,
Måste få fråga dig en sak.....dina sandaler Flattered som du visade en gång, är de sköna att gå i? Är de rymliga, mjuka, lätta att få med sig när man går? Har länge funderat på ett par, men inte kommit mig för. Har lite problematiska fötter.
Snälla, kan du inte skicka ett mail till mig om hur de är. De kostar en del...
Tack på förhand. Min mailadress är: rydineva@gmail.com
Ha en fortsatt bra vecka! Kram.

Channal sa...

Verkligen iskalla nordliga vindar!! Tur vi har det varmt inomhus.

KRAM

Channal sa...

Tack!! Älskar mina! Har mailat dig!

KRAM

Razzy sa...

Underbar helg du har haft :) Här har det också blåst mycket och de flesta löven är borta på våra träd också, bilarna är inte svarta längre utan gula av löv ;-) Kram Eva

Channal sa...

Nu går det fort! Färgglada oktober byts ut med gråa kalla november. Brrrr!! Snart har vi december... det blir mysigt!

KRAM

Anonym sa...

"House warming" - Inflyttningsfest. Sak samma och alltid kul.

Alltid upplyftade att läsa din blogg - sån livsglädje.
Först - din väninnas doktor - WOW ! :)
Kan se att det är en gammal lägenhet - de blommiga tapeterna. :)
Ett dignande bord, må jag säja.
Härligt foto på månen bakom björken, som börjat förlora sina guldslantar (löven).

"Vågskvalp" - vilket skickligt namn. :)

Ruth i Virginia
(som är redo för bädd efter att ha firat Halloween med mina härliga grannar
och även barnbarn och barnbarnsbarn)


Mittgodastefinaste sa...

Jag älskar också lyckliga slut!
Det är en sån energiboost med ett härligt party!

Kram Jenny

Channal sa...

Eller hur! Det bästa som finns!

KRAM

Åse sa...

Vilken härlig helg ni haft , hoppas du nu njuter av London. Kram Åse

Channal sa...

ember 2017 10:25
Tack snälla du❤️ Halloween är så kul! Mitt lilla barnbarn var en söt liten katt. Underbart att få festa med sina kära barn, barnbarn o barnbarnsbarn.

KRAM

Channal sa...

Tack Åse! Mindre kul när vi kom hem :-((

KRAM

Sandra sa...

Lindas imagens. Bom fim de semana.

Channal sa...

Muito obrigado!!

Kakaobönan sa...

Hej fining!
Tänkte bara säga att jag saknar dig här.
Såg vad ni drabbades av när ni var i London och det måste vara fruktansvärt, hoppas ni har fått den hjälp ni behövt och har rätt till.
Så hoppas jag också att du snart är tillbaka här igen.
Stor kram Pia

Channal sa...

Tack rara du för omtanken! Saknar min hobby, bloggen så mycket!! Men just nu har jag ingen DATOR :-( stulen!!!

KRAM

Anonym sa...

Förstår att någonting har hänt. Du är saknad här. Kram V.A.

PaulaHelenas💕 sa...

Hoppas att allt ordnar sig! Du är saknad här <3
Kram <3

Annika sa...

Saknar också dig! Hoppas att du snart är tillbaka med inspirerande inlägg. Kram

Channal sa...

❤️-Tack!! Luften gick ur mig... snart är jag på banan igen.

KRAM

Channal sa...

❤️-Tack Paula! Gör mig glad.

KRAM

Channal sa...

❤️-Tack fina du! KRAM

vaiybora sa...

I very much like your pattern it's beautiful,thank for sharing good i dea !

หนังออนไลน์