fredag 20 oktober 2017

Mamma var hos oss hela förra helgen.

Go'kväll alla vackra själar!
För precis en vecka sedan kom en gammal kollega förbi med egenodlade söta vindruvor och en påse äpplen.


Lycka! Blev verkligen jätteglad! Och vilken fest vi fick sen på kvällen.
Söta vindruvor, fina ostar, himmelsk marmelad med smak av blåbär, choklad o chili till ett glas rött Love noir.


Kan du få tag på osten Brostorps stora blå måste du smaka den... mmmm delikat.
Jag är en ostoman... är galen i fina goda ostar! 


Vi fick verkligen en mysig kväll framför Idol och Skavlan.
Inte nog med det... det blev äppelgott till helgen också. 
Mamma skalade och klyftade alla äpplen.


Det blev både en äppelpaj och en stor kastrull med äppelmos.


Pajen blev supergod! Tog knappt något socker på. Äpplena var så söta och goda i sig själva. 
Det jag kryddade med var pepparkakskrydda, lite smält smör och hackade hasselnötter.


Mmmm... ljummen äppelpaj med vaniljsås till en god kopp kaffe.


Trevlig helg och Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

9 kommentarer:

Ninnie sa...

Älskar också ost jag också, mmm...så gott! Äpplepajen ser ljuvlig ut, måste nog göra en äpplepaj eller kaka till helgen tror jag. God mat gör en lycklig , eller hur?!? Ha en fin helg.

Mamma C sa...

Så mycket gott på en och samma helg.
Kram mamma c

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,
Bästa gåvorna är egenodlat från egna trädgårdar. Både ekologiskt och en av de mest personliga gåvorna man kan få av någon. Så omtänksamt och genuint på något sätt. Mina föräldrar bor granne med en pensionerad kvinna som varit lärare på restaurangskola och när hon och hennes man kommer över så har det alltid något egenbakat, egensyltat, egeninlagt, egenrökt eller egetplockat med sig. Fantastiskt på alla sätt och vis och sjudundrandes gott! Alltid.

Jag tycker att det är så trevligt att se att din mamma är med er så mycket och ni verkar ha det så trevligt och mysigt. Tänk om alla äldre fick ha det så. Så borde det vara.

Kram och ha en underbar lördag,
Anneli

Anonym sa...

Ummmm - Jag kan nästan känna doften! Så underbart.
Och du fick hjälp med "det värsta" - skala och klyfta.
Trevlig veckända önskar

Ruth i Virinia

Channal sa...

Visst är det gott med ost! Gör en lycklig :-)

KRAM

Channal sa...

Hela helgen blev en liten fest tack vare min rara vän som kom med vindruvor o äpplen.

KRAM

Channal sa...

Det är nog den bästa gåbortgåvan!
Så glad att mamma är pigg i huvudet. Hoppas hon får vara det för alltid.

KRAM

Channal sa...

Haha tur att mamma gillar att skala och skära :-) och jag blev glad att hon gjorde det.

KRAM

vaiybora sa...

I love cheese too, mmm ... so good! The apple pie looks lovely, I have to make an apple pie or cake for the weekend. good food makes a happy, right? have a nice weekend.

หนังการ์ตูน