söndag 8 december 2019

✨adventsmys✨


 När det är tråkväder ute får man mysa till det inomhus.
Andra ljuset tänt... kaffe, glögg och Nobless till Vinterstudion.



Till första advent köpte jag röda vinterbär på kvist, vita julstjärnor, vita amaryllisar och vita hyacinter.
I år fyllde jag adventljusstaken i glas med rosavita godissvampar. Hahaha har bara norpat tre!


Adventsmys hemma hos mormors hjärtan... 
Där möttes vi av två sötnosar. En liten halvsjuk tomteflicka och en pigg pepparkaksgosse.




Moster Lotta var också där... hon passar gullungarna perfekt.
Läser bok och leker kurragömma.




Vink, vink älskade barn! Ses snart igen... maken och jag tog en promenad till Cnema genom industrilandskapet.


På Värmekyrkan finns världens största adventsljusstake... två ljus lyser.


Framme vid Cnema, och dags för "Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton" med Grotesco-gänget.
Som var förra årets scensuccé på Scalateatern i Stockholm.


Tyvärr fick vi inte tag på några bra biljetter förra året. Men nu fick vi äntligen se den!


Vi gillade den tokhyllade uppsättningen av Karl-Bertil Jonssons jul. Glad att jag har sett den!
Blev en mysig kvällspromenad till bilen...





Fin söndagskväll till dig min kära läsare!
Jag har mycket kul att se fram emot i veckan som kommer... häng på så får ni veta mer.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken mysig 2:advent ni hade.
Så vackert i vårt Norrköping.
Ha en ny fin och bra vecka.
Kram Carin

Annika sa...

Fina färgkombos i ditt vardagsrum! Och mycket söt tomtenissa och pepparkaksgubbe. Det är även roligt att se lite bilder från Norrköping med juldekorationer. Här har det ju regnat och regnat och blir inte så överdrivet mycket julstämning. Jag har inga dekorationer här heller - i Colorado så ska jag pynta lite mer när jag kommer dit om ett par dar!
Kram,
Annika

Channal sa...

Tack! Ja, nu är det fint i stan. Saknar bara lite snö.

KRAM

Channal sa...

Tack! Visst är de söta! Norrköping är vacker.

KRAM

Anne-Marie sa...

Ni ser ut att ha haft riktigt adventsmysigt.
Så fort de växer upp dina barnbarn. :)
Norrköping är vackert. Minns inte alls hur det ser ut där - var där för mycket, mycket länge sedan.
Kram!

Channal sa...

Det går fort med barnbarnen... de har blivit så stora. Du skulle nog inte känna igen dig i stan.

KRAM