torsdag 2 januari 2020

Nyårsdagen är pizzadagen nummer ett!


Höjdpunkten i gårdagens tv-tablå var Ivanhoe från 1982! Det har varit en nyårstradition i 38 år för mig. 
Sen en hemmagjort pizza på det! Bättre start på 2020 är svårt att få. Hahaha... jag gillar traditioner.
Men jag kan aldrig riktigt förstå att Ivanhoe väljer fel brud år efter år! Gahhh!!
Sen en liten kul hälsning via twitter från äreskurken Sam Neills... klicka och läs HÄR!


Halleluja för pizza-kitet!


Tomatsås, rökt skinka, champinjoner, lök, och tomater.


Massor av riven Västerbottenost och torkad oregano.


Färdig! Toppad med lite ruccola... mums!



Pizzan äts framför Ivanhoe i TV-soffan... underbart!
Åt ni pizza och tittade på Ivanhoe igår? Eller är det bara jag som är lite nördig... LER!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

12 kommentarer:

Två Månadslöner sa...

Vi gjorde likadan pizza igår! Mums!

Razzy sa...

Det blev varken Ivanhoe eller pizza igår, vi glömde bort det helt. Kram Eva

Ninnie sa...

Nej, ingen pizza här...lutfisk istället, ;)
Blev nyfiken på att laga anka...det har jag aldrig gjort. Men ätit har jag, på restaurang. Brukar vara gott!
Jag önskar dej en härlig fortsättning på jullovet, och tack för en din fina blogg, blir alltid glad av att läsa här!
Kram från Ninnie

Från Glam till Damm sa...

Ja, Ivanhoe är en lång tradition och ett måste. När jag var yngre så var jag ju till och med lite lätt kär i honom :-) Fin film!

Vilken smarrig pizza! Vi åt rester från kvällen innan och det var underbart gott det med.

Kramen och njut av lite jullov nu!

Anneli

Channal sa...

Enkelt o gott! Tummen upp för pizza-kitet!

KRAM

Channal sa...

Ni gjorde säkert något annat kul!

KRAM

Channal sa...

Tack! Glad jag blir! Och lutfisk är så JÄTTEGOTT!!

KRAM

Channal sa...

Haha eller hur! Lite starstruck än tror jag😁
Detsamma till dig Anneli! KRAM

Annika sa...

Haha! Why change a winning concept :). Jag saknar inte direkt Ivanhoe men jag ÄLSKAR de där långsamma helgdagarna där man tittar på någon film man sett flera gånger förut. Här kan det vara the Godfather, Lord of the Rings, Harry Potter, The Italian Job, The Bourne Identity eller Ocean´s Eleven. Plockar lite i det som är kvar av chokladasken och drar filten tätare om sig (jag gillar det speciellt mycket i år eftersom det inte alls blev några såna helgdagar för mig - vi satte ju igång att riva huset och packa direkt efter jul. Å vad jag skulle velat ha några mysiga mellandagar...). Och jag saknar definitivt svensk pizza! Det får det bli när jag är i Sverige i sommar.
Hoppas ni njöt ordentligt av nyårsdagen.
Kram,
Annika

Anne-Marie sa...

Saknar inte Ivanhoe direkt men hemlagad pizza låter ju fantastiskt gott.
Skönt med en avslappnad dag i TV-soffan. :)
Kram!

Taina sa...

Ser gott ut! God fortsättning! Här jobbas det redan...

Channal sa...

Det smakade jättebra! Detsamma till dig Taina!

KRAM