lördag 14 mars 2020

Det är dags för fredagsmyyys!


Under tre veckor har jag haft 26 utvecklingssamtal á 30 min samt för- och efterarbeten runt dem alla. 
Men nu är jag klar! En underbar känsla! Ja, jag fick en extraskön fredagskänsla igår när jag åkte hem!
Nästa vecka är det en kort skolvecka. På måndag och tisdag är det studiedagar. 
Alla stora föreläsningar är inställda pågrund av corona och det känns bra.



Vi kom över ett litet parti nyfångade räkor... så det blev räkmys denna fredag till en spännande flaska vit Rioja.



För att fira, att mina tre intensiva veckor är avklarade öppnade maken en flaska Marques de Murrieta, Capellania Rioja 2015.
Det är ett riktigt gott vitt vin som passar utmärkt till fina färska räkor och goda ostar.



Egen aioli, brie, Boursin (bästa vitlöksosten m örter), avokado, päron och varm baguette. 




Vilken skön natt jag haft! Ja, jag har sovit så gott! Djupt och tungt...
Och som om inte detta var nog fick jag en alldeles fantastisk frukost på sängen av maken.
Nu ligger vi och lyssnar på "Ring så spelar vi" medan jag bloggar och maken ligger bredvid och löser lördagens korsord.
Precis som det ska vara. Men, i min kommun är det besöksförbud på äldreboenden med anledning av coronaviruset.
Jag och mina bröder vi hade planerat att fira mamma 95 år nu på söndag men det får vi flytta fram.
Tänker på mamma. Har inte hälsat på henne på flera dagar. Ska ringa mamma efter "Melodikrysset".


Allt ljus på dig min kära läsare! Ser ut att bli en jättefin dag... solen skiner!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken mysfredag och skön lördagsmorgon.
Jag har pratat med min mamma och hon sa att det stängt nu på äldreboendet hos henne med.
Kram Carin

Channal sa...

Älskar fredagskänslan och lördagsmorgnar! Bra att de isolerar de äldre nu när vi har en pandemi!

KRAM

Annika sa...

Låter supermysigt med din fredag/lördag. Ledsamt med inga besök på ålderdomshemmet. Jag undrar vad isolationen gör för allmänhälsan hos de gamla som inte längre får besök :(. Det är kanske inte lika illa som Corona men bra är det ju inte.
Kram

Channal sa...

Ja, det känns jättetråkigt! Men i dessa tider kommer säkerheten först. Alla äldre- och LLS-boenden har besöksförbud och alla äldre ska stanna hemma. Så vi hjälper våra äldre grannar att handla. Fint att se hur alla ställer upp!

KRAM