måndag 30 mars 2020

Just nu längtar jag efter en paus...

...och snart får jag en. Nästa vecka är det påsklov!


I tre veckor har det varit besöksförbud hos mamma.
Nog för att hon var instäng innan men nu är hon verkligen instängd. Inga besök!
Mamma är vid gott mod när jag ringer och pratar med henne.
Hon förstår varför vi inte kan ses... det är ju för att skydda de mest sårbara i vårt samhälle.
Vi längtar efter att få KRAMA dig när det här är över!



Läste något riktigt bra av ledarskribenten Anders Lindberg på Aftonbladet... Läs HÄR!

Usch... jag blir tjutfärdig och nojig över mardrömssituationen som är över oss.
Ja, det är jobbigt! Känns som en jättedålig film alltihop!

kvällens soundtrack...



Vi ska vara rädda om varandra!

Styrkekram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Förstår att du längtar att få krama om din mamma och hälsa på henne så fort detta elände är över.
Förstår också att det måste vara skönt att få påsklov nu mitt i alltihopa som är runt omkring oss.
Här är det karantän tills efter påsk, sedan får vi se hur de blir.
Kram Carin

Channal sa...

Ja, det känns tungt just nu att inte få träffa mamma. Här är skolan i full gång och läget är tufft. Men vi kämpar på!

KRAM

Annika sa...

JAG med, det är så himla sorgliga och nedslående tider nu att man blir riktigt svart invärtes.
Hemskt är det.
OCH ja, de äldre ... SÅ himla sorgligt att du inte får träffa din mamma nu. Fasiken, få en ände på detta NU!!
NU!!
Men det är fint att du ringer henne ofta, ofta.
OCH du har skolan, kan tro att det är både skönt och ovisst. Här är ju skolorna bommade och stängda för resten av läsåret. MEN digitalt ska det fortsätta, iaf på högstadie och gymnasiet. Låg och mellan får uppgifter också via sina lärare, men det är ju föräldrarna som hemskolar sina barn nu.
TUFFT, så in bänken tufft.

Kämpa på.
Stora kramar!

Channal sa...

Det är skola men inte som vanligt! Det är rätt stressande. Om du är snorig, ont i halsen eller feber måste du stanna hemma. Dessa tider på året brukar de flesta vara det. 18 personal är hemma. Halva klassen hemma! Vi är en tapper styrka som kämpar på. Alla elever i min kommun åk.4-9 har egna laptops. Så de allra flesta lektioner läggs ut där. Så det är dubbelt med lektioner och plus lite personal. Idrotten är utomhus. I skolmatsalen ska det vara 1 m avstånd och tvätta händerna hela tiden. Men jag måste säga vilka elever och kollegor samt rektorer vi har! Är stolt över svensk skola! Vi fungerar verkligen i kris!! Applåder för oss!!

KRAMAR