tisdag 24 mars 2020

Vill ni ha glada barn runt middagsbordet?

Då kommer här bästa middagstipset! 


 Bjud på det godaste potatismoset, knaperstekt sidfläsk och köttbullar.


Mitt potatismos är bäst! Eller hur alla barnbarn? LER!
Potatis, en stor klick riktigt smör, mjölk, en skvätt grädde, salt och vitpeppar.
Sen tycker jag, maken och Inez att det är godast med knaperstekt fläsk till moset. Lilly fördrar köttbullar.


Spagetti carbonara ska göras på fint sidfläsk som skärs i mindre bitar och steks tillsammans med hackad gul lök.
Garneras med en äggula, lite grovmalen svartpeppar och massor av riven parmesan. Mumsfilibabba!


Fint knaperstekt sidfläsk är så, Så SÅ GOTT! Eller hur?
Den rökta salta smaken gifter sig till både potatismoset, pastan och raggmunken. Älskar't!


Igår bjöd jag på en riktig festmåltid. Raggmunk, knaperstekt sidfläsk och rårörda lingon.
När jag gör raggmunk för två tar jag: 
1 dl mjöl, 2 dl mjölk, två ägg, fem rivna potatisar, salt och grovmalen svartpeppar.
Gräddar dem i pannkakslaggen på hög värme men inte på den högsta värmen.
Rårörda lingon är världsenkelt att göra själv... klicka och se HÄR!
Inte bara glada barn här hemma vid middagsbordet... även glada vuxna!


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare.

Bon appétit och kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Hemmagjort mos är det bästa 😋.
Raggmunk hade vi igår med. Men tyvärr bara bacon till.
Ha en fortsatt fin tisdagskväll.
Kram Carin

Madeleine i USA sa...

Guud så gott det ser ut!! Tack för tipset!

Ninnie sa...

Å, perfekt barnmat...och gott för vuxna med!
Raggmunkar-så gott! När mina barn var små serverade jag ofta raggmunk - fast mestadels med bara riven potatis - fast då heter det ju egentligen rårakor..! Men barnen kallade dem för RAGGMUGGAR! Haha, så kallar vi fortfarande denna maträtt.
Vilka sötnosar vid matbordet -lycka!

Johanna sa...

Men mina alsklingar vad stora de har blivit!!!

Channal sa...

Raggmunk är ju så gott och självklart egen potatismos.

KRAM

Channal sa...

Varsågod! KRAM

Channal sa...

Haha de är ju för söta! Raggmuggar! Gott med rårakor. Idag våffeldagen!

KRAM

Channal sa...

Verkligen stora! KRAM