tisdag 17 mars 2020

💖 mamma 95 Ă„r 💖

VĂ€rldens snĂ€llaste o mest omtĂ€nksamma mamma fyller 95 Ă„r idag. 
Det Ă€r stort! Puss o Grattis! Älskar dig💖 


💞mamma o jag💞


 Ă…h, den hĂ€r bilden pĂ„ mamma nĂ€r hon ligger och lĂ€ser tycker jag sĂ„ mycket om. 
Extra fint att fotot pĂ„ pappa i bokhyllan syns pĂ„ samma bild.  


HÀr firar min mamma sin 18-Ärsdag tillsammans med sina vÀninnor mars 1943.
Hur vackra Àr de inte allihopa? SÄ tjusiga i hÄret. Linneduk, fin kaffeservis, sju sorters kakor och tÄrta.


SĂ„ chic och elegant... finaste mamma.


Jag har ju nĂ€mnt att det Ă€r besöksförbud pĂ„ Ă€ldreboendet dĂ€r mamma bor. 
SĂ„ idag lĂ€mnade jag in en stor vacker röd orkidĂ© och ett litet paket till mamma. 
Hon satt med en stor flagga pĂ„ bordet tillsammans med de andra boende... tror de precis hade fikat. 
Mamma blev jĂ€tteglad nĂ€r hon fick se mig. Hon ville komma till mig, med det fick hon inte. 
Vi vinkade till varandra genom glasdörren. Med en tĂ„r i ögonvrĂ„n gick jag dĂ€rifrĂ„n. 


Min mamma Àr utbildad retuschör och fotograf... förr var det ett riktigt hantverk.
Det hÀr med att fota och redigera bilder med sin telefon förstÄr sig min mamma inte pÄ.
Ja, under dessa snart 80 Är har det hÀnt en hel del...
PÄ bilden ovan sitter mamma och retuscherar och pÄ bilden nedan Àr hon ute och fotograferar.


Var rÀdd om dem du Àlskar!
Kram till alla... Anna
(bilder avfotograferade av mig)  

6 kommentarer:

Mamma C sa...

TrÄkigt att inte kunna fira sin mamma. Tur att ni sÄg varandra i alla fall nÀr du lÀmnade blomman och paketet.
SÄ mÄnga fina bilder du visade frÄn hennes ungdomsdagar.
Kram Carin

Channal sa...

Det kĂ€nns tungt men vi förstĂ„r bĂ„da tvĂ„. Vi pratade Ă€ven med varandra pĂ„ telefonen nu i kvĂ€ll. Tack! Älskar alla gamla fotoalbum.

KRAM

Ninnie sa...

Vilka fina bilder pÄ din mamma! TÀnk sÄ mycket hon varit med om, vilket lÄngt liv..! Modet var sÄ vackert förr, och frisyrerna. Din mamma ser verkligen strÄlande vacker ut!
SÄ trÄkigt att ni inte kan ses, hoppas verkligen att den hÀr surrealistiska tiden snart Àr över. Allt Àr sÄ overkligt och ofattbart.. Men man fÄr ta en dag i taget och tÀnka positivt!

Monica sa...

Det Àr dÀrför du tar sÄ fina foton:-). KÀnns in i hjÀrtat faktiskt att du inte fick gÄ in till din mamma och hon till dig. Jag vet inte riktigt men visst, du arbetar i skolans vÀrld och trÀffar mÄnga men ÀndÄ, att ha det hÀr som minne, vad hemskt det blivit. Nu verkar ju din mamma bli omskött men man vet ju inte hur det Àr pÄ mÄnga boenden. Ring ofta sÄ hon hör din röst.

Channal sa...

Tack! Ja, hela Sverige/vÀrlden ligger i koma. Surrealistiskt!! Vi tar en dag i taget och jag tycker Sverige hanterar det bra. Vi hjÀlps Ät.

KRAM

Channal sa...

Tack!! Jag Àr uppvuxen med att vara bÄde framför o bakom kameran. Mamma har det bra dÀr hon Àr. SÄ gullig personal. KÀnns tryggt. Bara att hÄlla ut tillsammans.

KRAM