tisdag 22 augusti 2023

I mitt huvud jus nu!


påfågelöga...


Kära vänner! Vad är kvalitét?
Det är något eftertraktat... något vi alla vill ha i våra liv. På en mängd plan! 
 Både när det gäller livskvalitét och materiella ting. Men vad är kvalitét för mig? 
 Omsorg är den viktigaste kvalitéten tycker jag. Omsorgen om andra och om mig själv! 
Att få och ge omsorg är en helt annan dimension av lycka än att ha lyxiga prylar. 
Det är kvalitét på riktigt!




Att ha tid att vara tillsammans och även att få egentid är nödvändigt och det ryms så mycket kvalitét i det!

När jag fick beskedet CANCER då kom det över mig vad som är viktigt i livet.
Det är att vara snäll mot sig själv och andra. Och att jag har min familj och mitt hem.
Jag är tacksam för det liv jag lever och har. Det är livskvalitét! 
I'm truly blessed!



tistelfjäril...


Jag citerar en av min följare, Annika, och jag skriver under på det! TACK!

"Kvalitet är ofta det mest basala och nära. Att få vara frisk och ha det bra men inte överflöd och lyx utan att det räcker till alla. Frisk luft, rent vatten och ett jordklot som mår bra. Solidaritet, rättvisa och frihet."




Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

10 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Så kloka ord...Det som verkligen betyder något på riktigt. Nära och kära. Familjen, kärlek, värme, omtanke, äkthet. Ett hem där man känner sig trygg och bekväm, vacker natur...Amen till allt det.

Så fina bilder. Vilken vacker fjäril. En sådan har jag aldrig sett på riktigt.

Varm stor kram till dej!

Anneli

Anonym sa...

Hej Anneli! Tack! Det är kvalitet på riktigt, nära och kära. Familjen, kärlek, värme, omtanke, äkthet. KRAM

Anonym sa...

Det är konstigt att det ska behövas något sådant för att man ska inse det, men det var likadant för mig. Efter min bröstcancer har jag omvärderat saker och ting. Vardagliga enkla saker som jag innan tog för givet är kanske det som jag uppskattar mest nu. Saker som jag tidigare oroade mig för känns nu rätt oviktiga.

Channal sa...

Hej! Visst är det konstigt! Fast jag har nog alltid varit bra på att se och värdesätt det lilla. Men nu inser jag verkligen att varje dag är en gåva. Det är inte bara en kliché! FÅNGA DAGEN! Känner en annan tacksamhet! KRAM

Monica sa...

Klokt och sant! Och så vackra bilder, det finns så otroligt mycket vackert att fästa blicken på men ibland tänker man inte på det, det går förbi. Men att stanna upp och se är så viktigt.

Kram till dig.

Anonym sa...


Hej Monica! Tack! Det gäller att stanna upp och se allt det fina, även det lilla vi har runt omkring oss. Där är kameran en magnet. KRAM

Mamma C sa...

Helt klart så är det så. Jag håller med dig i allt du skrivit.
Ha en fin onsdag.
Kram Carin

Anonym sa...

Tack Carin! Detsamma till dig! KRAM

Anonym sa...

Vilka vackra fjärilar du har fotograferat :)! Inte helt lätt att fånga på bild kan jag tro...
Kvalitet är ofta det mest basala och nära. Att få vara frisk och ha det bra men inte överflöd och lyx utan att det räcker till alla. Frisk luft, rent vatten och ett jordklot som mår bra. Solidaritet, rättvisa och frihet.
Kram, Annika

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Så SANT! Frisk luft, rent vatten och ett jordklot som mår bra. Solidaritet, rättvisa och frihet. Det skriver jag under på 120%! AMEN på det! Hoppas det är ok att jag citerar dig i inlägget. KRAM