söndag 13 augusti 2023

Min helg!

Min lördag...

Kära vänner! Här har ni mig igen!
Det blev en brutal start på mina tre första arbetsdagar så denna helg har varit lugn. 
Fredag till lördag sov jag i tolv timmar och vi har bara varit hemma och ätit gott!
När jag har det bästa lördagsgodiset... ja, då ser det ut så här hemma hos mig!


Godaste plockmaten i TV-soffan. 
Nu har vi sett färdigt på båda säsongerna av TV-serien The Bear.


Den gillade både maken och jag jättemycket... så bra! 
Läs om den HÄR! Missa den inte om du har Disney Plus.


Små läckerheter och skål!



Tre goda ostar, frukt, kex och den finaste hallonmarmeladen som jag fick av min vän Lotta.
Hon har gjort den själv av egna hallon och en hel del Xanté. Marmeladen gifte sig med osten.
 Först kom den godaste hallonsmaken fram och sen efteråt kände jag ett sting av Xanté.



Min söndag...




Vid tolvtiden sprack det upp och solen kom fram... underbart!
Då passade vi på att äta matjessill, potatis, gräddfil och gräslök. 
Äter vi det... Ja, då ska vi sitta ute. 


Det är nog bland det godaste jag vet... jag njöt av varje tugga.
Sen var det nog sommarens sista lunch med matjessill, potatis, gräddfil och gräslök.



Hur LYCKLIG blir inte jag när jag tittar upp och möts av denna färg...


En kopp kaffe och en god bulle efter maten... och alldeles vindstilla, sol och varmt!




Jag säger bara: Vilken ljuvlig sommarkväll! Back to work imorgon!
 Trevligt veckoslut, hoppas att du min kära läsare har haft en fin helg!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Ostbricka är så gott. Den där marmeladen lät väldigt god med, och förstår att den gifte sig med ostarna.
Riktig sommarmat som det var ett tag sedan som vi åt här. Kanske dags snart igen.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! Ni har sommarmat/grillat på er terass nästan varje dag. Här har det inte blivit mkt grillat denna sommar. Du får be dina barn skicka ner lite matjessill😄 KRAM

Ninnie sa...

Ser att du haft en ganska solig helg, så himla skönt!
Här fick vi också njuta av solen i går - underbart! Haha, ja efter denna regniga juli o augusti (hittills i alla fall...) så blir man ju överlycklig när solen skiner!!

Roligt att du har kunnat börja jobba igen, det är ju en friskfaktor som man mår bra av!
Önska dig en fin arbetsvecka!
Kram från Ninnie

Channal sa...

Hej Ninnie! Visst blir man överlycklig av solen! Idag har vi haft det riktigt varmt och skönt. På onsdag kommer eleverna... hoppas på en lugn höst! KRAM