tisdag 8 augusti 2023

Idag är det ingen vanlig dag!

Nej, för idag är det min Idas födelsedag!


Ida ett år 8/8-90 och Ida 7 månader. Mitt lilla ängsull


Puss & Grattis på födelsedagen till min superhjältedotter!
Vilken kärlek och beundran jag hyser för min Ida som blir 34 år idag!

Hipp Hipp Hurra! Älskar dig!



Sommaren 1998 ute på Beten i Oxelösunds skärgård.
Bilden nedan... Bråviken igenmulet med regn.


Ännu mer paket! Det var ju en hel del födelsedagspresenter i söndags! 
Alma tyckte mamma skulle öppna paketet på direkten.


Ida blev överraskad och jätteglad av födelsedagspresenten! 



En bit av Medelhavet... Restaurang Grekiska Grill och Bar.



En festlig födelsedagslunch! Här har vi ätit tidigare så vi vet att den grekiska maten är god.
Frank tog en hamburgare, Alma moussaka och vi andra souvlaki med tzatziki.



Efter den jättegoda lunchen tog vi en promenad till ett konditori. Innan restaurangbesöket var det skönt ute.
Men brrr vad kallt det hade blivit helt plötsligt! Så fort solen försvinner blir det ynka +15°C.
Inne på kondiset var det varmt och mysigt... det blev en födelsedagsfika till dessert.
Så idag har Ida blivit ordentligt firad igen... och det är alltid kul att kalasa! Eller hur?




Just på denna dag den 8/8 har det alltid varit varmt och soligt!
Under Idas 34 år har det bara regnat en gång tidigare på hennes födelsedag.
Men detta ruggväder som vi har just nu med blåst, regn och bara 15° har vi inte upplevt tidigare. 



Imorgon är jag tillbaka på jobbet igen efter en lång ledighet och sjukskrivning.
Välkommen vardag! Det känns faktiskt riktigt skönt att komma in i rutiner!
Så glad att jag känner mig relativt frisk och att jag har ett jobb jag trivs med! Så tacksam!

Må SOLEN LYSA på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Där har jag med varit och ätit när vi bodde i Sverige.
Fy sjutton vilket ruggigt väder ni har nu.
Ha en bra start på jobbet nu.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Idag var det ännu värre, 14° och regn precis hels dagen! Njut av sol och värme! KRAM