måndag 21 augusti 2023

Vill hålla kvar sommarkänslan☀️


Kära vänner! Föredrar du vinter, vår, sommar eller höst?
Tiden från mitten av maj till mitten av juli, är min absoluta favoritsäsong.
Fast jag gillar även hösten... speciellt om september och oktober är varma och vackra.


Nu kommer höstastrarna för fullt i min lilla rabatt vid entrén. Vita och lila buskastrar.
Höstterminen har kommit igång också. Men jag vill inte ha höst än! Snart är augusti redan slut.
Känner mig lite snuvad på sommaren eftersom både juli och augusti inte varit sådär jättekanon.



Juni var fantastisk och då trodde jag att hela sommaren skulle bli så. 
Men juni innebar många resor till US i Linköping, bl.a. till Strålningsenheten för mig. 
Vart tog sommaren vägen liksom. Glad för vår härliga vecka på Kreta i maj!


Jag ska inte klaga, äntligen har vi lite sol och värme. Idag 22°C.
Mmmm... fortsätter att njuta av sommaren - av solen och regnet. Än är den inte slut!
Jag har några knep som hjälper mig att hålla kvar sommarkänslan...
  1. Äta frukost, lunch, middag utomhus så länge det går.
  2. Fortsätta använda sommarkläder och strumpor är ett stort Nej!
  3. Behålla solbrännan med BUS-kräm och solpuder.
  4. Plocka in blombuketter och sätta i vas.
  5. Omge mig med blommor och grönt på balkongen och i trädgården.
  6. Njuta av sommarens bär.
  7. Fortsätta att grilla.
  8. Försöka mjukstarta min vardag.
  9. Ta mig ut i naturen... bänka mig utomhus.
  10. Ta tid för mig själv!

Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara blomsterbilder du visar :D! Sommaren är inte slut...
Kram, Annika

Anonym sa...

Hej Annika! Tack! Nu håller vi hårt om augustisommaren och njuter in allt! KRAM

Mamma C sa...

Klart man vill hålla kvar vid sommaren ett tag till. När ni blivit snuvade på halva den i år.
Själv så kan jag ju sätta check på många av dina punkter på din lista.
Gubben och jag pratade härom dagen om när en spanjor tar semester. Finns det någon som kan komma tillbaka till sitt jobb och säga att jag fick fel semesterperiod i år. Jag hade bara kallt och regn. Möjligtvis de som måste ta sin semester i början av året. När en del restauranger slår igen helt och hållet.
Kram Carin

Från Glam till Damm sa...

Hej,

Så vackra blommor du har runt dig!

Jamen visst är sommaren underbar. Livet blir så lätt när man kan använda altanen som vardagsrum och när man slipper ha så många lager kläder på sig.

Här har det känts som höst ända sedan början av juli. Ni i Norrköping har varit välsignade med finare väder. Ja, håll kvar det!

HA en riktigt fin dag! I dag kommer mina elever.

Varm kram,

Anneli

Pia Kakaobönan sa...

Så så fina bilder, som alltid!
Jag vill också hålla kvar sommaren så länge som möjligt och har liknande lista som du. Och, jag har ju ett litet ess i rockärmen i form av en resa. Vi åker ju till Kreta nästa torsdag så om bara en dryg vecka får jag SOL :)
Önskar dig en fortsatt härlig vecka <3
Kram Pia

Anonym sa...

Hej Carin! I Spanien pratar ni väl inte så mkt väder? Förutom extremvärmen som ni har haft! Jag ska inte klaga som är ledig hela sommaren. Tänk de som hade fyra veckor i juli! KRAM

Anonym sa...

Hej Anneli! Precis, jag ska inte klaga! Vi har haft en hel del sol! Nu sitter jag ute i SOLEN!

Japp, vi gick en vecka längre och startade en vecka tidigare än er! Vi tar det nästa läsår😉 KRAM

Anonym sa...

Hej Pia! Tack! Vi är bra på att hålla kvar sommaren. Såg din bukett på Insta!

Lyckost! När jag blir pensionär, då ska jag åka till Medelhavet i september! Ha det underbart! KRAM