fredag 29 september 2023

På begravning❤

Idag har vi tagit farväl av Gunnel, makens svägerska, i Runtuna kyrka. 


Det blev en fin minnesceremoni med både tårar, kramar och leenden.








Efteråt blev det smörgåstårta, kaffe och frukttårta.


Jag vet att Gunnel mår bra nu och jag vet att hon tittar på oss från himlen. Vila i frid!

Efter begravningen åkte vi till Oxelösund och gjorde fint på mammas och pappas grav med lite ljung och rosor.

Igår, den 28 september var den dagen pappa somnade in för sju år sedan. Älskade lilla pappa



Om varje blomma växer för varje tanke jag sänder dig skulle jorden vara en ofantlig trädgård.

 


Jag fick mammas vigselring som hon hade burit på sitt ringfinger i 73 år utan att ta av den.
Nu har jag den på mig dagligen... det är som om mina föräldrar är med mig hela tiden.


Det blir en tidig fredag... imorgon ska jag upp jättetidigt. För då bär det iväg mot Västkusten.


Önskar dig min kära läsare en fin fredagskväll!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra bilder från en stilla,vacker,sorglig och minnesrik dag som ofta en begravning är. Livet och döden. <3 Kram, Annika

Mamma C sa...

En minnesrik dag med både sorg och glädje.
Fina bilder var det med. Tycker Hösthortensia eller säger man höstsyren? är så vackra.
Ha en fin lördag.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Annika! Tack, det var en väldigt vacker begravning. KRAM

Anonym sa...

Hej Carin! Tack, det var en väldigt fin begravning. Jag säger hösthortensia. Håller med! Den är otroligt vacker. KRAM

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,

Fy för cancer. En sådan helvetes sjukdom. Det har nästan blivit som ett lotteri att klara sig undan denna hemska sjukdom. Var och varannan drabbas.

Jag beklagar er förlust. Så sorgligt. Så onödigt. Vackra blommor.

Vad fint att du fick din mammas vigselring. Jag förstår att du känner dig nära henne dagligen eftersom hon bar den jämt.

Ha en fin ledig måndag!

Kram,

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Ja, cancer är hemskt! Blir allt vanligare och forskningen går framåt. Men den hjälper inte alla, så tragiskt! Det blev en fin begravning. KRAM