söndag 24 september 2023

Partylördag!



Hur söta och fina är inte de här tjejerna?
Den 18 september var det Chiles nationaldag och det firades stort hemma hos min svärsons föräldrar igår.
Den 11 september var det 50 år sedan Chile utsattes för en militärkupp.
Landets första demokratiskt folkvalda president Allende störtades av Pinochet.
Det var en mörk tid i Chiles historia med avrättningar, tortyr och människor som spårlöst försvann.
Chile blev åter en fascistiskt diktatur. Många Chilenare flydde då till Sverige.
Mina flickors pappa kom till Sverige med sin familj 1976...



Igår bjöds det på enpanadas, chilenska piroger, de absolut godaste pirogerna.
De hade vi ofta på kalas när Ida och Lotta var små. Mikes föräldrar hade bakat 150 st. dagen innan.

Mums så gott allt smakade!




Det fanns hur mycket grillat kött och grillspett som helst med massor av goda tillbehör.
Och chilenskt rödvin i glasen såklart. Skål!



Franks kusiner... där var det full rulle och grabbarna hade jättekul tillsammans.



Det stora runda rosa fatet hade vi med oss med den indiska salladen kachumar. Den gick åt!


Alla var glada... festligt och kul att få vara med och fira!



Efter tre timmar var det dags för maken och mig och ta oss till nästa fest!

Vinstock 2023

Det var en musikfest för hela Östra Regionen i Värmekyrkan. 
Ni minns Woodstock på 70-talet... därav det fyndiga namnet Vinstock 
Norrköpings lasarett heter ViN - Vrinnevilasarettet i Norrköping.
Det var fyra klinikband, underhållning, dans och mer.
Mitt favoritband var Barnkliniken. De spelade gamla discolåtar från mitt 70-tal.
Sen gillade jag även Kirurgerna såklart, makens kollegor. 
De körde 80-talsrock, U2 och Gun's and Roses bl.a.
Deras vokalist var riktigt bra och trummisen ett proffs!


Vi fick en fartfylld och jätterolig kväll och det var kul att träffa vår vän Ann som också var där.
När vi väl kom hem somnade vi på bumsen och vi sov länge... vaknade till en solig, blåsig och skön söndag.
Nu ska jag ut till maken i trädgården och hjälpa till och röja lite där.


Den här buketten i rött, vitt och blått plockade jag igår till Mikes föräldrar.
Middleaged teacher's Wardrobe Diary


Gårdagens outfit... glitterbrallor och gul skinnpaj!
Trevligt veckoslut, hoppas du min kära läsare har haft en fin helg!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga fester :D! Och vilka fantastiska klänningar flickorna hade på sig! Maten såg inte dum ut den heller... Mums!
Ha en bra vecka! Kram, Annika

Anonym sa...

Hej Annika! Visst är de fina! Ett riktigt generöst firande! Fin vecka till dig med. KRAM

Mamma C sa...

Vilken dag med en massa skoj och trevliga fester.
Ha en ny fin vecka.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! Verkligen en festlig helg! Detsamma till dig, en fin vecka med dina barnbarn. KRAM

Annika sa...

SÅ himl kul att ni alla är kompisar. Alltså ditt ex, du och alla andra.
Älskar det.
SÅ mysigt md all mat och de fina klänningarna.
Trevlig kväll fick du också.
Kramar!!

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Visst är det kul att vi kan umgås tillsammans med barn och barnbarn. Men exet var inte med i lördags. KRAM