måndag 4 september 2023

Kära vänner, jag har haft en fantastisk måndag!


Vilken underbar sommarhöst vi har! Ett strålande väder... +23° och ljumma vindar! 
Det är ju faktiskt varmare än vad vissa sommardagar kunnat bjuda på i år.



Idag har jag tillbringat mer eller mindre hela dagen nere vid vårt sommarbo.
Maken han jobbar på måndagar så jag får verkligen lyxig egentid. 


Det är tyst och jag kan tänka fritt, bara vågorna kluckar och några fåglar kvittrar.
Älskar att bara få sitta och tomglo och filosofera.


Eller bara ligga och sola, fotografera, scrolla på Insta, titta ut över solglittret...
 ...och samtidigt lyssna på en underhållande bok.



En underbar dag helt enkelt...




Ett jättefartyg på Bråviken och på himlen framför det lilla molnet ett charterplan som ska landa på Norrköpings flygplats. 
Planet kommer nog från Kreta☀️✈️



Efter en ljuvlig dag vid Bråviken i solglitter landade jag på balkongen med en glass.


 Plockade in det vackraste från balkongens skafferi! 
Det blev en tomat-brie-salamipizza med en symfoni av våra tomater!


En riktigt smarrig pizza... mums mums!
Jösses vad det smakade bra till ett litet glas iskallt rosa bubbel.


Imorgon kommer det hända roligheter och det kommer jag berätta om vid ett annat tillfälle.
Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Monica sa...

Så otroligt fin dag, sommardag i september, helt ljuvlig. Det blev en glass på balkongen här med och vi satt ute till solen gick ned, linne och shorts räckte idag.

Underbara bilder!

Anonym sa...

God morgon Monica! Tack! Lika vackert väder idag. Glass på balkongen är inte dumt! Ha en fin dag! KRAM

Mamma C sa...

En strålande start på en ny vecka.
Finns inget bättre än att bara tomglo och filosofera tycker jag. Ja, gör det när vi tar våra morgonpromenader Ixa och jag.
Pizzan du gjorde såg mycket smarrig ut.
Ha en fin tisdag nu med.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! Tack! Visst är det skönt att få den ensamtiden. Era morgonrundor är balsam för själen. Fin tisdag till dig med. KRAM

Anonym sa...

Verkligen vackra bilder du tar och vilken härlig måndag du fick :D!
Kram, Annika

Från Glam till Damm sa...

Men underbart, vilken härlig dag i solglittret. Jag säger då bara det...Ert sommarbo. Så fint. Egentid är guld emellanåt. Det behöver man. Vald ensamhet är lyx. Härligt att kunna skörda så på balkongen. Mums!

Ser att du är i Stockholm på trevligheter.
Spännande.
Njut!
Varm kram!
Anneli

Channal sa...

Hej Annika! Tack! Har även haft två fina dagar i Stockholm! KRAM

Channal sa...

Hej Anneli! Tack! Vald ensamhet är verkligen lyx och två dagar med min Lotta i Sthlm är ännu mer lyx! Känner mig så glad! KRAM