söndag 8 januari 2023

Ett nyårslöfte❤

 Middleaged teacher's Wardrobe Diary... 

Rött, vitt och svart.


Nyklippt hår, julröda naglar med ett lätt guldglitter... och påfyllning av mina 3D-ögonbryn.
Ja, detta fixade jag innan jul... mina ögonbryn gjorde jag 2018, se HÄR!
Sen har jag efter två år gjort påfyllning - 2020 och 2022. Så nöjd med dem!


30 december 2022... i vitt och svart
Dressad för Love Actually in Concert i Linköping tillsammans med Ida och Lotta.
Tunn vintervit polojumper i merinoull till min svarta skinnkjol.



Gillar mina coola strumpbyxor i häftigt rutmönster till de högblanka ankelbootsen.


Den stora modeikonen, punkdrottningen Vivienne Westwood har gått bort.
Kloka citat från henne. KÖP MINDRE - VÄLJ VÄL - FÅ DET ATT HÅLLA.
KVALITET, INTE KVANTITET - ALLA KÖPER ALLDELES FÖR MYCKET KLÄDER.

Enligt Vivienne är en bok den snyggaste accessoarer! Jag följer hennes råd. 
Mina nyårslöften är att 2023 ska jag bara shoppa ur min egen garderob och läsa fler böcker.


Min favoritklänning köpte jag 2000 till milleniumskiftet.
Ja, jag har väldigt mycket kläder... många favoriter. 
Jag har plagg som är minst 10 - 20 år gamla som är lika fina än idag.
Så de flesta av mina plagg tröttnar jag aldrig på utan använder då och då.


Nyårsafton... i svart



Samma outfit som förra nyårsafton... glittrig fyrverkeriblus till rak slät trikåkjol.
Hade även det här på mig när vi firade Nobel i skolan.
Lovar... det här kommer jag ha på mig många fler gånger. Varför köpa nytt?


Julafton... i rött
Min stickade julklänning köpte jag på REA för längesedan... 


Blev lite förvånad, hajade till när jag såg att Anneli med bloggen Från glam till damm 
hade samma klänning som jag på julafton. Hahaha... lite KUL faktiskt! Se HÄR!
Fast det förvånar mig egentligen inte. Hon och jag har samma smak. 
Till min röda klänning hade jag röda tunna strumpbyxor med röda prickar. En riktig tomtenissa.


Ni får ursäkta men jag tycker att denna app som gör bilderna tecknade är väldigt rolig.
Ha Ha älskar skiten! Tycker sånt är dödskul! Så det så!
På juldagen hade jag samma klänning som jag hade förra julen... även den bra kvalitet på REA. Se HÄR!
Behöver aldrig mer köpa någon ny julklänning... 

Mellandagarna... i vitt
Gosigaste polojumpern till de allra mjukaste skönaste paljettbyxorna. 



Älskar verkligen de här glitterbrallorna... både att mysa i hemma och till fest.
De är fodrade i en sammetslen trikå...

Trettondagsafton... i glitter

Glittrar från topp till tå! Blus med plisserad rygg från 2020.




Det är spännande att gå på upptäcksfärd i min garderob... hittar så mycket som jag tycker om!
Både Ida och Lotta brukar shoppa i den... vissa plagg får jag aldrig se igen haha!


Nymåne och aftonstjärnan...

Allt ljus på dig min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

6 kommentarer:

Anonym sa...


Apropå hållbarhet och kläder... Jag har haft min julklänning (en ganska lång rödrutig "Anna-modell" ;) varje julafton i säkert över 35 år! Den är mycket modern med jämna mellanrum :D. Kram, Annika

Anonym sa...

Bra där Annika! Det gillar jag! När jag tog min lärarexamen sydde jag en folkdräkt, mamma broderade på den. Det är 30 år sedan och den har jag haft varje skolavslutning. Så skönt att inte behöva tänka på vad jag ska ha på mig 🥰

KRAM

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon Anna!

Så mycket snyggt! Du är såååå snygg!

Jag hade också röda julnaglar till min klänning, och jag är också en sådan person som har samma outfit på mig typ varje jul och varje nyår. Mina jul-outfits.

Vi var så fina i våra röda klänningar. Du och jag är sådana som lätt skulle kunna dyka upp på samma fest eller tillställning i identiska outfits :-)

Jag är helt inne på ditt spår vad gäller att använda det vi redan har. Hela hösten har jag rensat och skänkt bort både saker ock kläder till en second hand affär på orten.

Ha en riktigt fin måndag! Ja, nu räknar vi ned. Sju veckor till sportlovet.

Var kram,

Anneli

Mamma C sa...

Visst är det bra när man bara kan leta i sin garderob och hitta snygga outfit som håller länge.
Du är snygg och tjusig i allt du visar. appen med filtret du snöat in på är kul tycker jag med.
Ha en bra start på det nya jobbåret.
Kram Carin

Channal sa...

Tack Anneli! Nu kör vi samma fina julklänning nästa jul också tycker jag! Bra att vi kör på samma tema. Inget nytt behövs i åra garderober.

KRAM

Channal sa...

Tack Carin! Visst är appen kul haha! KRAM