lördag 7 januari 2023

Trettondagsafton✨


På trettondagsafton hade vi inte tänkt att göra något alls som skulle föreställa helgaktigt.
Maken jobbade och jag höll på med min årskrönika halvårskoll... tittade och valde bland alla mina bilder.
När maken kom hem hade han med sig en flaska cava, massor av färska räkor och havskräftor.

Lycklig Anna... han vet vad jag gillar!




Vilken skaldjursfrossa... så gott!
Till det fixade jag en liten västebottenpaj och min goda guacamole.
Det var så mycket skaldjur så vi orkade inte äta upp allt. 
Som tur var, var de färska så vi kunde frysa in resten. Vi kör en repris längre fram.


Jag slängde även ihop en limepannacotta... och hur gott är inte det?
Så vi fick verkligen en festlig trettondagsafton.


Ha en fortsatt trevlig helg och njut av nära och kära!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

2 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Men underbart!

Mums så gott och vackert arrangerat i vanlig ordning.

Det blev riktigt festligt. Vilken fantastisk make du har.

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Visst har jag! En fantastisk man! KRAM