söndag 22 januari 2023

Min helg...

Kära vänner! Min vecka har varit hektisk, fullt ös medvetslös! Jag somnar innan NIO på kvällarna.
Ja, så kul är jag! Har inte mycket energi över till annat än jobb. Är det värt det?




Så här vackert var det vid Bråviken när jag åkte hem i fredags efter en mysig lunchdate med Lotta.




Vi åt stans godaste hamburgare. BABAS hamburgare är mer som stora saftiga pannbiffar.



Ibland kan jag få ett riktigt sug efter hamburgare, pommes och läsk.
Det värsta är att jag blir så tungt mätt efteråt... det blir som en stor gråsten i magen.
Men gott var det och trevligt sällskap också... mysigt med en mor- och dotterlunch.


Efter att jag hade skjutsat hem Lotta blev det en sväng till Blomsterhuset.


Fredagsbuketten blev även denna vecka två buketter tulpaner och videkvistar.
Och jag var bara tvungen att stanna bilen vid Bråviken när jag var på väg hem.
Det var ett magiskt vackert ljus så kameran åkte fram.






Igår lördag ville maken gå på eftermiddagsbio. Det blev en klassisk matinéfilm, UFO Sweden
Absolut sevärd för hela familjen. Inte en död sekund! Spännande och rolig rakt igenom. 
Sen är det extra kul att det är ett Norrköpingsgäng som gjort filmen i mina hemtrakter.
Bl.a. Krokek där jag bor nämndes... vår badsjö Lilla Älgsjön i Kolmårdsskogen.
 UFO Swedens lokal låg i bostadsområdet Ljura där Lotta bor. 
Minns att hon sa att det var avstängt där när de spelade in filmen.
Biljakt på Södra Promenaden, i Lärkabacken och i parkeringshuset där vi parkerade bilen innan bion!
👍🏻⭐️⭐️⭐️⭐️


När vi kom hem efter bion hamnade vi i TVsoffan med varma svampmackor.
Vi tittade på Stjärnorna på slottet. Jag tycker om alla på slottet.
Gårdagen med Jon Henrik Fjällgren berörde mig jättemycket. Inte ett öga torrt!



Nu har jag videkvistar i den stora vasen Dagg vid TV'n och även i vasen Omaggio i lilla hallen.
Älskar videung... den förknippar jag alltid med min mamma. 
Hon hade alltid vide i vas den här tiden på året och hon ritade även videkvistar.
Som barn tyckte jag om att pilla och klappa på de lena små videkissarna.









Önskar dig min kära läsare en skön söndag och en bra start på veckan!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)  

12 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken trevlig och mysig helg du haft.
Visst blir man lite däst i magen efter man ätit hamburgare och pommes. Men det är gott och någon gång ibland får man bli det.
Så kul att känna igen sig när man tittar på film.
Jag blev väldigt berörd igår med när vi såg på Stjärnorna på slottet.
Så många vackra bilder du knäppt vid Bråviken.
Ha en fin söndag nu.
Kram Carin

Anonym sa...

Vi var också och kollade på den filmen i går, och gillade den också.
Även väldigt kul med den östgötska dialekten 😊

Channal sa...

Hej Carin! Tack! Bråviken var magisk i fredags. Du måste se filmen! Jättekul med kända Norrköpingsvyer! Min helg har varit lugn och skön. KRAM

Channal sa...

Hej! Kul! Sevärd film, östgötska är pinsam. Jag bor i norra Östergötland, så jag pratar inte så brett men absolut lite! Det fick jag höra när jag jobbade i Södermanland av eleverna haha! Det är kul med dialekter.
KRAM

Ninnie sa...

Njuter av dina sagolikt vackra bilder! Vilken lycka att ha fått se solen! Här är det mest bara gråt hela tiden... Men vi har fått lite snö igen i alla fall!

Hoppas du haft en skön och lugn helg. Frågar du mig så säger jag att "nej- jobbet är INTE värt allt slit"! DU är viktigast, ta hand om dig!!!
Kram från Ninnie

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack, det var otroligt vackert i fredags. Annars har helgen varit rätt så grå och trist. Ja, jag räknar ner... tre år till sen är jag en glad pensionär! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon,

Du är i samma tankebanor som jag....Livet i ekorrhjulet. Är det värt det? Här går vi också och lägger oss före 21 på kvällarna. Samhället snurrar på i ett galet tempo. Jag tror det vi känner är en sund reaktion på det hela.

Roligt filmtips! Alltid kul med lokal anknytning.

Mumma för själen att få umgås med en dotter :-) Ja, ibland blir man sugen på hamburgare och pommes. Mums.

Så vackra bilder från dig som vanligt. Både från hemmet och från omgivningarna.

Ha en riktigt fin arbetsvecka.

Vi räknar ned till vecka 9 då vi har sportlov här i Dalarna.

Varm kram,

Anneli

Anonym sa...

Oj så många vackra naturfoton som du har tagit! Sverige är så vackert...
Och mysigt att få rå om sin fina dotter och gå ut och äta på tu man hand:). Mums!
Kram, Annika

Channal sa...

Tack Anneli! Se den filmen! Snart hoppar jag av ekorrehjulet! KRAM

Anonym sa...

Hej! Tack Annika! Det var otroligt vackert vid Bråviken i fredags. KRAM

Annika sa...

Dina bilder är så vackra. Jag har sagt det förr, men bilderna på Bråviken du tar i skymning/gryning påminner om Tove Jansson, speciellt det du har på ön. VACKRA!! Färgerna är såå speciella.
Kramar!

Anonym sa...

Tack Annika! Det är ett magiskt ljus, overkligt vackert! KRAM