söndag 15 januari 2023

Vaknade i solsken idag!

 Tänk, det gör så mycket! 

Denna mörka gråa period är annars väldigt tung tycker jag... så TACK SOLEN!



Våren spirar här hemma... videung, tulpaner och primula. 
Jag kan INTE göra mig av med amaryllisarna... de blommar om så fint!



Och ute är det riktigt skönt faktiskt... det känns som mars.
Så fort det blir plusgrader (+5°) och solen visar sig får jag vårkänslor.





Idag den 15 januari är det tulpanens dag! Jag köpte två buketter med rosa tulpaner i fredags.
En bukett står på köksbordet och en i vardagsrummet. När jag satte ner dem i vas sa maken:
"Undrar hur många tulpanbuketter du kommer köpa i år?" Mitt svar: "MÅNGA!"



TV-helgen har varit helt fantastisk. På spåret och Carina Bergfelth i fredags.
Stjärnorna på slottet och filmen Stolthet och fördom igår.
Sen har vi börjat titta på miniserien Händelser vid vattnet på SVTplay.
Den kryper under skinnet... otroligt fängslande och obehagligt bra!


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Jag kan inte klaga längre att jag inte har ljuset och solen denna årstid. Men det är verkligen något som man behöver för att orka.
Klart du inte ska kasta amaryllisen när den är så fin.
Väldigt gott godis i skålen.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! Jag skulle lugnt kunna hyra en lägenhet nere vid solkusten där du bor under dessa oxveckor! Mer D-vitamin åt folket! När barnen var små fick de AD-droppar. Borde skaffa det till mig själv. KRAM

Från Glam till Damm sa...

Good morning i stugan,

Ja, de här månaderna är tunga och trista och värre verkar det bli med åren. Absolut så måste vi ta hjälp av vackra blommor för att ta oss igenom denna tid. Ja, och så tänder jag massor av ljus på morgonen, eftermiddagen och kvällen.

Jamen precis, det kommer nog att bli både en och annan tulpanbukett under våren. Jag brukar säga att jag tulpanar mig igenom den här trista perioden.

Ha en fin dag!

Vi har sportlov vecka 9.

Varm kram,

Anneli

Anonym sa...

Hej Anneli! Vi får preppa med massor av tulpaner och D-vitami… snart är våren här! KRAM

Annika sa...

SÅ fina blommor du har, och så vackra bilder.
Det är fint att lysa upp gråvintern med dem när det ändå inte finns ngn snö.
Men tiden går ju så himla snabbt och snart är det ju verkligen vår.
Godiset, ÅÅÅÅ!!!
Kramar!!

Anonym sa...

Tack Annika! Blommorna piggar verkligen upp! Snubblar snart in i februari! KRAM