fredag 25 augusti 2023

En blommig fredag...



Ute smattrar regnet... inne skålar vi i rosa bubbel!
TGIF! Skål Kära vänner!


Nu håller vi tummarna för vädret! 
Just nu ser det inte alltför lovande ut... helgens väder är gjort för paraplydrinkar!
Vad jag nu menar med det hahaha! Får man skratta åt sina egna skämt?



Imorgon ska vi på födelsekalas! Min äldsta kusin fyller 90 år! Inte klokt, Elsie 90 år.
Min pappa var yngst av sina syskon. Naemi var hans storasyster och Elsie är Naemis dotter.



Nyplockad bukett till mamma och pappa...


Och luktärter till maken och mig...


Mmmmm... älskar doften av luktärter. Ju mer man plockar desto fler blommor blir det.




Här hemma är det friidrott för hela slanten... det gillar vi!


Fredagsfikat jag bjöd jobbet på… 
Nybakade kardemummabullar och citronsockerkaka.


Allt gott till dig min kära läsare!

Trevlig helg och kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Godkväll i stugan!

Här skålar vi också i rosa bubbel och tittar på friidrott.

Jamen så fyndigt det där med paraply på drinkarna nu när regnat bara öser ned. Haha...

Vad fin ni har det hemma.

Ha en riktigt fin fredagskväll!

Varm Kram,

Anneli

P.S. Vi har redan två grupper i spanska för åk 6. Elever kommer från fyra byskolor för att läsa spanska hos mig i mitt klassrum. Den första gruppen har 28 elever och den andra 33 elever. Svenska skolan i ett nötskal. Ja, vad gör man?

Channal sa...

God kväll Anneli! Tack! Fin fredagskväll till dig också. Visst är det kul med friidrott? Jag höll själv på med det i min ungdom. 60 m, 100 m och längdhopp.

61 elever borde bli tre klasser på 20 elever. Ni kanske har svårt att få tag på spanskalärare och spanska är omåttligt populärt. Minns när jag läste franska på högstadiet. Vi var en liten grupp på max tio flickor. Vi var hemma hos vår fransklärare och åt kex och franska ostar. Det var så kul och spännande. Sen var det två stora tyskaklasser. Resterande hade valt kontor, konst eller teknik. Alla behövde inte välja språk. Rätt så sunt tycker jag. KRAM

Anonym sa...

Jag älskar luktärtor... så fina :).

Rosa fredagsskål till dig! Kram, Annika

P.S Snygg matta du har!

Anonym sa...

Hej Annika! Tack, en röllakanmatta med frukter och bär. Luktärter är underbara! Minns som barn hur jag älskade den blomman. Bara sitta och titta och lukta på dem. ROSA skål och KRAM