torsdag 17 augusti 2023

Mitt bokslukargäng bland äpplen och blommor!


- Välkommen hem till mig, säger Ulla! 
Ja, då var det dags igen efter ett långt sommaruppehåll.



Denna gång var det Ullas tur att välja bok. Det blev en norsk författare - Trude Teige.
Boken Mormor dansade i regnet är en verklighetsbaserad roman om tre generationer kvinnor. 

"Juni har ärvt sina morföräldrars hus och återvänder till ön där hon växte upp. När hon röjer i huset hittar hon ett brev från 1946 och en bild av sin mormor tillsammans med en tysk soldat. Sökandet efter sanningen om mormoderns förflutna leder Juni till Berlin och en liten stad i det som blev den ryska zonen efter Tysklands kapitulation. Där konfronteras hon med en brutal och okänd historia från andra världskriget. Mormor dansade i regnet handlar om en kvinna som har dolt sitt mörka förflutna och vilka konsekvenser det får för hennes familj. Men framför allt är det en roman om kärlekens läkande kraft."

Känns som en intressant bok som kommer fånga mig! Kul att vi är igång igen!



Vi satt ute hela kvällen och Ulla bjöd på så mycket gott! När man har jobbat till 16.30 då smakar det bra att komma till ett dukat bord med doft av luktärter och nybakad äppelpaj av egna äpplen.


Ja, vilken kväll vi fick. Solen sken och många roliga samtal om böcker vi hade läst under sommaren.
Det var verkligen kul att få träffas igen!





Jag somnade gott igår och det kommer jag även göra ikväll. Nattinatti till dig min vän!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken härlig och trevlig avslutning på dagen du fick.
Gott att äta, fina vänner och säkert en massa bra boktips på det med.
Boken ni ska läsa verkar mycket bra, det lilla som du skriver om den.
Ha en bra fredag och en massa fredagsmys.
Kram Carin

Anonym sa...

Hej Carin! Tack, detsamma till dig! KRAM