måndag 22 april 2024

Nu är jag trött på kylan!

Kära vänner! Älskar mina lediga måndagar. Att få egentid är viktigt för mig.



Den här tjusiga blomsterbuketten fick maken av sin bror i lördags.
Tycker om de polkagrisfärgade rosorna... de brukar kallas för CanCan.



Ville föreviga buketten med eucalyptus, CanCan-rosor, riddarsporre och vita alstroemeria.


Nu är jag faktiskt rejält trött på denna kyliga vår. Idag visade termometern +3°C. 
SMHI har lovat +17°C nästa vecka! HÅLLER TUMMARNA att det blir riktigt varmt!
Längtar verkligen efter värmen... 
Tänk att bara kunna gå ut i en klänning utan att frysa.


Fick ett roligt telefonsamtal från Frank idag när han slutade skolan.
De hade haft en friidrottsdag hela dagen. Han tyckte det var jättekul! 
Precis som jag tyckte när jag gick i skolan! Både jag och Franks morfar är gamla friidrottare. 
Det var där vi såg varandra första gången, Franks mormor och morfar 1981.
Min bror Lasse var t.o.m. svensk juniormästare i kula och diskus!
Det roliga var att Frank stötte kula längst av alla på skolan, hela tio meter! Han var jättestolt!
Hoppas han börjar med friidrott... det vore verkligen trevligt och kul tycker jag.


ÄNTLIGEN fick vi lite sol till kvällen... solen går ner ca 20.30. 
Skönt med de ljusa kvällarna i alla fall.


Allt ljus på dig min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Förstår du längtar efter värme. April är inte en kul månad i Sverige, hoppet om våren kommer och går. Friidrott är kul att titta på, en av få sporter jag aldrig provat. Kram

Channal sa...

Hej Anna! Så här kall vår som det är i år var längesedan det var. Eller så glömmer man som tur är. Får lust att ta en vecka i Portugal.

Friidrott är jättekul att titta på och även göra själv! Mina grenar var 60 m, 100m, 110 m häck och längdhopp. KRAM

Monica sa...

Så fin bukett och så fint med det gröna till. Förra veckan hittade jag just en polkagrisros i kruka och planterade den hos dottern med några andra blommor i en stor trädgårdskruka. Trodde på vårankomst😉men tror den klarat sig.

Kul med idrott, 60 m och längdhopp gällde för mig, fick alltid tävla i DM hette det väl, distriktsmästerskap. Och alltid mycket skridskor och skidåkning om vintrarna, tänk vad vi alla rörde oss mycket och träffades utomhus.

Idag sol men iskallt. Kanske vi får tänka så att det blir lite kallare i Norden men globalt pågår klimatförändringar som ger högre temperatur i andra delar av världen. Läste igårkväll att vi lär få lite svalare sommar enligt vetenskapen. Vi får se.

Mamma C sa...

Halloj!
Här är vädret sisådär med. Nu vill man ha ordentlig värme. Även om jag har lite varmare än vad du har.
Jag har alltid gillat idrott men jag fastnade för bollsporter och spelade fotboll i Åby IF i många år.
Så roligt att Frank gillar friidrott med.
Verkligen en maffig/vacker bukett din man fick.
Ha en bra tisdag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Monica! Tack! Hoppas buketten står sig länge. Sådana rosor planterade jag för ett par år sedan. De blommade bara en sommar. Snyft!

Visst är det roligt med friidrott! DM var jag också med i och Norkopiaden.

Globalt är vår planet för varm. Läskigt! De ger förändringar i miljön. Som oväder i Dubai. Vill ha en varm sommar! KRAM

Channal sa...

Hej Carin! Så du är en riktig fotbollstjej, kul! Det är kul med idrott! Detsamma, fin tisdag! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Vilken helt underbar blombukett! Visst är det roligt att ha vackra blommor hemma. Helst flera buketter så man kan sprida ut dem i huset.

Jag är också ledig på måndagar nu och det är den bästa dagen att ha för sig själv. Söndagen känns inte lika när man har en dag till på sig.

Men så kul att ni varit friidrottare. I min familj var ju alla längdskidåkare:-) Jag förstår att du blev glad över att Frank gillar det med. Han kanske för traditionen vidare. Vem vet.

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Ett bra beslut! Vill alltid jobba så. Hoppas du får landa och må bra. Visst skulle det vara kul om Frank började med friidrott. KRAM