torsdag 18 april 2024

Litar på min längtan☀️🌸

Kära vänner! Det snöar för fullt hos mig!
Molnen blåser vart de vill och just nu har vi fullt av tjocka vita moln på himlen. 
När jag var ute på tio-rasten såg jag ut som en snögubbe och eleverna sa: "God Jul".



Och så här såg det ut när jag slutade och gick ut från jobbet idag. 
Min bil var alldeles insnöad... sopa, sopa bort all snö! Suck & Stön!
Jorå så att… jag körde med sommardäck i snöovädret! 


Vi alla lever under samma himmel men vi har absolut inte samma horisont!




Väl hemma tittade jag till mina tulpaner... hoppas de klarar kyla och snö.



April är verkligen en nyckfull månad!
Det kan svänga mycket från dag till dag och från vecka till vecka. Suck...
Imorgon är det dags för FREDAGMYS!


Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna

(Bilder fotade av mig)

14 kommentarer:

Mamma C sa...

Halloj!
Nu snackar vi Aprilväder de lux.
Kram Carin

Monica sa...

Usch, jag kallar det inte aprilväder, bara konstigt väder som blir konstiga dagar. Och så kalla med isvindar. Väldigt få soliga dagar men så otroligt skönt när det är en sådan. Och tycker riktigt synd om alla som då måste vara inomhus på sina arbeten hela dagen, men vet fler som försöker gå ut en sväng på lunchen men måste väl hoppa över maten då, är ju sån stress överallt i jobben.

Och nu fortsätter snöandet och sommardäck på det. Tror folk måste få bestämma mer själva vad som är bäst. Inte alla dessa regler om exakt dag att byta.

Ha det så bra i helgen och det verkar som att vårväxterna tål alla väderomslag och kyla. Det är bra i alla fall. Kram

Channal sa...

Hej Carin! Eller hur!! Idag INGEN snö! Så skönt! KRAM

Channal sa...

Hej Monica! Ja, fy vilken kall vår vi har! Imorgon fyller maken år och under alla år har vi suttit ute i trädgården och har haft det skönt. Första gången vi får fira honom inomhus. Blommorna är tåliga som tur är! KRAM

Annika sa...

Anna, det där ser inte kul ut i mitten av april.
Inte alls.
Men du får tänka som min pappa brukade säga--aprilsnö är som fårajö.
Deer kanske stavas med gö, förresten. Men han menade att den snön blir som gödsel för blommor och blad.

Fast ja, det är ju verkligen inte vad du önskade NU.
Idag hoppas jag den är borta.
Isvindar är ju astrist. Nej det var ingen kul mars i Sthlm vädermässigt, inte hos dig heller. OCH jag ser att det bara fortsätter att vara URTRIST.

Hoppas på bättring snarast.

KRAMAR!!!! TREVLIG HELG!!!

Channal sa...

Hej Annika! Fy vilken kall vår vi har i år. INTE KUL! Men idag är snön borta som tur är. Längtar efter värmen! Vill ha det som du har det i Reston... ljusgrönt och fullt med körsbärsblom! Trevlig helg och KRAM

Ninnie sa...

Å nej! Så mycket snö!!! Hoppas att den försvann fort!
Tur att du klarade dig hem på sommardäcken!

Ja, men visst har det varit en konstig vår i år - så himla kallt och knappt nån sol. Jag längtar SÅ efter sol och värme!!! Och blommorna också, de kämpar i kylan och de kalla frostnätterna.
Men, nån gång kommer den väl, värmen.

Ha en skön helg!
Kram från Ninnie

Marie Karlsson sa...

Men oj, det var verkligen vinter ni fått. Det ser vitt och rent ut, men förstår att du inte vill ha snö nu. Får trösta oss med att det är nog sista svängen med det =D

Tack för raderna hos mig, =D

Anna i Portugal sa...

Usch och fy för snö igen, och så mycket! Hoppas verkligen dina tulpaner ändå gillar läget, snön kan ju vara isolerande så hoppas det! Hoppas fredagsmyset blir alldeles underbar ändå. KRam

Channal sa...

Hej Ninnie! Idag var all snö borta som tur var! Men ingen värme direkt. Strax över nollan. Hoppas maj blir varm o skön. Det behöver vi! KRAM

Channal sa...

Hej Marie! Det får vi verkligen hoppas att det var sista snön. Vi ha varm vår NU!! KRAM

Channal sa...

Hej Anna! Eller hur! Usch och fy! Lyckost dig som har sol! Nu måste den komma hit! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Oj vad man lider med vårblommorna när det blir så där. Galet att vi har vinter i över halva året. Men snart så :-)

Kramen,

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Tror inte de tog någon skada och idag har vi sol och barmark. Ser vitsippor uppe vid backen. Vill bara ha lite mer värme! Men snart så... KRAM