onsdag 3 juli 2024

En fartfylld dag med glada barn!

Kära vänner! Vilken sommar vi har. Hoppas ni njuter fullt ut! 
Själv är jag lycklig som har haft mina flickor och barnbarn här idag. 




Titta bara på alla stora söta bigarråer som de plockade ner från trädet när de kom.
Lika många hamnade säkert i deras magar... och i min, mums!



Vi festade till det med glass, jordgubbar, kolasås, strössel och bigarråer!


Nu smakar jordgubbarna som allra bäst och vår schersmin doftar ljuvligt!





Här sitter vi inte i sjön... man vi blev alla sugna på att gå ner till vattnet och svalka oss.



Dagens höjdpunkt... svalkande bad! Frank ville inte gå upp. Han är som en fisk i vattnet.



Njuter i fulla drag av underbara, sköna, lediga dagar.










SJÖN SUGER! Det smakar extra bra med mat efter bad...
Och idag kunde jag inte låta bli att servera grillspett, tzatziki, klyftpotatis och en stor grekisk sallad.
Grekiska smaker är aldrig fel! Speciellt nu när vi inte kommer dit. 
Varje år har maken och jag åkt till en grekisk ö. Känns konstigt att inte göra det.
Men med mitt mående och med den hettan som det är där saknar vi det inte. Lika skönt hemma.



Värsta godaste middagen tyckte alla! Kul att vi hjälptes åt med allt också.





Idag fick vi verkligen glädjas åt varandra! En härlig dag med full fart...
Nu är det väldigt tyst i huset.


Men än är inte dagen slut! Vi har planer för kvällen! 
Allt gott till dig min kära läsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

En fantastisk dag förstår jag! Tråkigt att ni inte kommer iväg till Grekland, men som du säger - det går ju fint att ta hem Grekland till er istället när omständligheterna är som de är! Ha en fin torsdag

Mamma C sa...

Halloj!
Vilken underbar dag med dina flickor och barnbarn.
Grekland finns ju kvar, även om ni åkt dit varje sommar.
Men det blev ju toppen att ta hem Grekland till er också.
Ha en bra torsdag.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Anna! Underbar dag! Ja, jag kan sakna vår vecka på en grekisk ö. Tur vi bor som vi gör... jag har det bra! KRAM

Channal sa...

Hej Carin! En jättemysig dag! Idag innesittarväder, skönt det också. Det är ju sant! Grekland finns ju kvar. KRAM

Ninnie sa...

Hej Anna!
Vilka underbara dagar! Sol och sommar, glada barn och härliga bad. Livets lycka!

Ja, förstår att du saknar att resa, men som du säger - sommaren i Sverige är fin den också! Fast nog saknar jag också ibland att komma till sol, värme, varma havsbad, nygrillad fisk... Jag har inte heller ork eller energi för att resa just nu. Men nån gång blir det säkert resor igen!

Ha det så fint Anna, njut av sommaren!

Kram från Ninnie 🩷

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack! Riktiga sommarlovsdagar! Ja, saknaden är stor... ska vi eller ska vi inte är frågan. Tur vi bor som vi gör. KRAM