fredag 5 juli 2024

Det är inte bara ängar och hav som lockar på sommarlovet!

Kära vänner! Ännu en dag har jag tillbringat med mina flickor och barnbarn.
Är det ömsom sol, ömsom hällregn passar Tropicariumet perfekt att ströva omkring i!



Alma gillar att klappa och mata rockorna... 



 Det är alltid roligt och spännande att vara där bland alla djur och fiskar. 



Frank har blivit en liten mästerfotograf... jättemånga fina bilder i hans mobil.
Här fångar jag honom när han tar en bild på tomatgrodan.


Här en stor alligatorsköldpadda... ett riktigt monster.




De små fiskarna killas... de nafsar på Franks fingrar.



Så mysigt ute bland alla nyfikna lemurer och skygga kängurur.



Idag går Frank och Almas pappa på semester... så det skulle de fira ikväll.
Här är det bara en massa fotboll på TV... en lugn och skön fredagskväll.
Men jag måste säga att jag blir väldigt dagvill när jag är långledig. 
Det känns som fredag hela veckan. JA! Fredag hela veckan lång!


Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!

Trevlig helg och kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Halloj!
Tropicariumet är skoj att vandra runt i.
En blågul Ara hade vi som hette Zingo.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Ja, det tröttnar de aldrig på och tur att hela familjen har ett årskort! Vet du vad, Franks favorit var just den stora gulblå papegojan, kul! Han ville köpa den som ett gosedjur efteråt, men det fick han inte! Han har tillräckligt med gosedjur. Haha! KRAM

Anna i Portugal sa...

Ett fint besök bland djuren. Njutfulla dagar tillsammans med de dina har du haft och jag önskar dig en fin helg. Kram

Hannas krypin sa...

Så mysigt med ett besök på Tropicarium. Kan tänka mig att barnen trivdes bra där!

Channal sa...

Hej Anna! Verkligen njutfulla dagar. Idag ska jag bara chilla... skönt det också. KRAM

Channal sa...

Hej Hanna! Det är ett populärt ställe och tur att vi har så nära att åka dit. KRAM

Från Glam till Damm sa...

Men så mysigt att få umgås med flickorna och barnbarnen. Det bästa. Fin utflykt och så spännande och lärorikt. Påminner om när mina flickor var små, då gjorde vi massor av sådant.

Njut och ha det gott!

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Tack! Ja, det är populärt att åka dit. KRAM