söndag 21 juli 2024

Fullt ös medvetslös...

Kära vänner! Vilken fantastisk värme det blev. 
I Kolmården skiner solen... idag 24°C och igår hade vi 27°C varmt.


I fredags hjälpe jag min yngsta dotter Lotta med att storhandla och ett besök till VC.
Efter det åkte jag och hämtade Frank och Alma. De ville komma ut till oss och bada.
Frank och Alma bad om att vi skulle köpa hem sushi till middag. Mormor gör som de säger.



Och hur gott var det inte med sushi i värmen... bra val!


Efter maten åkte vi och badade i Böksjön, kanske det var 17°- 19°C i vattnet trodde maken.
Det är så fint där mitt i Kolmårdsskogen med brygga och sandbotten för barnen.



Kantareller hittade jag vid badplatsen också!


Alma och Frank de badade länge, länge och vi alla var supernöjda och glada när vi kom hem.


Fredagskvällen bjöd på en jättemåne som gav Bråviken en bred guldgata...
Och har ni sett! Mina jättestora vita dahlior har börjat blomma... så vackra.


På lördagkvällen var vi bjudna på fest... så innan festen körde vi hem Frank och Alma. 

Hipp Hipp Hurra!
Så kul att vi blev bjudna för att fira finaste Cecilia 60 år.
Cecilia är min svärsons mamma, Frank och Almas farmor. 


Från oss fick Cecilia en stor fin blå skål från Bruka Design.


Många tjusiga latinas... ja, allihopa kom till Sverige för över 40 år sedan från Chile.
Det var bara maken och jag som var "svenskar" så det blev en hel del spanska och svenska så klart.


Humberto, Frank och Almas farfar öppnade champagnen och startade kalaset med en skål!


Chilenare de kan ordna fester de! Det var så mycket god mat och dricka och glada människor.






1000-Tack för en jättetrevlig fest! 
Så glad att Frank och Alma har sådana underbara farföräldrar!


När klockan blev tio började dansen och då tackade vi så mycket för oss.
Hemfärden bjöd på en ljusblå himmel och när vi närmade oss huset såg vi hur månen steg upp ur havet. 


Idag har vi en lugn vilodag förutom att vi tvättar och förbereder för ännu en tripp imorgon.

Trevligt veckoslut, hoppas att du min kära läsare har haft en fin helg!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

10 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Vilken toppendag!
Sol och bad - fest på kvällen.

Ser mycket trevligt ut.

Ha det fint på trippen imorgon!

Channal sa...

Hej! Tack! Det blir en vecka bara maken och jag! Ska bli så skönt! KRAM

Ninnie sa...


Hej Anna!
Ja, oj så mycket upplevelser du får vara med om! Härliga sommardagar!
Vackra vyer, festligheter och barnbarns-mys.
Önskar dig och maken en riktigt skön och härlig vecka på nästa tripp!

Kram 🌞 från Ninnie

Channal sa...

Hej Ninnie! Tack! Här händer det grejer... nu ska jag försöka sova! KRAM

Anna i Portugal sa...

Låter verkligen som att era vänner kan det där med att anordna en fest! Fint att få rå om de små igen och att bada är väl något som alltid går hem för barn (och mig). Kram

Hallon o Blåbär sa...

Vilken helg du/ni har haft.
19 grader i vattnet är inget som man plaskar runt i nu längre. Det var förr det (när man var ung 🙄). Nu vill jag ha högre temperaturer på vattnet om det ska vara skönt att ligga i.
Vilket 60 års party ni var på med.
Ha en fin och bra resa nu.
Kram Carin

Anonym sa...

Vilken härlig och innehållsrik sommar du har :D!
Din dotters svärmor ser inte alls ut att fylla mer än 50, sååå vacker och färgstark! Full fart på den festen kan jag tro.
Ha en fortsatt trevlig sommarledighet! Jag börjar snart jobba igen...
Kram, Annika

Channal sa...

Hej Anna! Ja, de kan festa de! En jättetrevlig fest och fullfart med barn och barnbarn! KRAM

Channal sa...

Hej Carin! Tack! Hahaha eller hur! Snart blir det turkost 29°C varmt vatten! Ljuvligt!! KRAM

Channal sa...

Hej Annika! Det händer mycket, ibland vill jag bara vara hemma. Visst är hon tjusig! Hon ser absolut inte ut att fylla 60! KRAM