fredag 30 juli 2010

8 veckor ledigt...

...och två veckor till! Idag skiner solen igen men nu börjar jag faktiskt att längta till jobbet.

En kollega skrev på fb:
"Har läst klart 614 sidor Dan Brown - Den förlorade symbolen. Funderar på att starta en Frimurare avdelning för kvinnor eftersom jag har så mycket fritid till förfogande. Är ni med?"

-JA, jag är med!!!!

Ett annat sätt att fördriva tiden med är:
Att blogga, titta på DVD o TV1000, läsa tidningar o bok... lyssna på CD o radion, idag min favorit Per Morberg som värd för "Sommarpratarna"... (köpa smågodis i smyg... schyyyyy säg inget till någon). Äähh, det gör ingenting! Jag tillhör den gamla generationen som pekar och köper en sån o en sån, tack! Men idag får jag fixa det själv och lägga godiset i påsen. Det blev 4 hallonlakritsskallar, 2 salta grodor, 6 viol-lakritskatter och fyra salta fiskar!

Idag köper folk skopor med smågodis! Jag ÄR säker på att det är Pippi Långstrumps fel! Hon startade våra barndomsdrömmar i godisaffären! Fast jag gillar inte smågodis och absolut inte choklad! Men ibland blir jag så sugen på saltlakrits! Älskar inlagd sill, vit saltgurka och saltanötter! Jag har nog diagnosen saltberoende!


(alla foton av mig)
Ha det godis gott... kram Anna

Inga kommentarer: