fredag 16 juli 2010

sommarläsning...

Det blir en hel del läsning under sommaren...
  • precis till skolavslutningen läste jag färdigt Susanna Alakoskis bok "hÅPaS dU trifs bra i fengelSet". Maskrosbarn som har syskon som hamnar i drogträsket... tung bok!!

  • William Paul Youngs superduper religiösa bok "Ödehuset" tyckte jag om men samtidigt inte! En kontroversiell bok som är skrivet på ett lite barnsligt sätt men medryckande och otroligt målande i flera hundra adjektiv! Open minded för att tycka om den!

  • Doris Lessings "Under huden" var som porlande vatten... njutningsfull och spännande. Boken handlar om hennes liv som började 1919 när hon föddes i Persien och pågår till 1949 när hon 30 år gammal flyttade till London! En mycket klok och härlig kvinna.

  • "Dyngkåt och hur helig som helst" av Mia Skäringer! En samling av hennes krönikor från tidningen Mama gav mig många skratt men samtidigt är de jättesorgliga! Precis som hennes karaktärer Tabita och Gulletussan från SVT´s "Mia & Klara". Boken läste jag ut på en dag! Jag gillar Mia, hon är helt underbar i TV-serien "På solsidan". Den första kontakten jag fick med Mia & Klara var i deras radioprogram "Roll on" som jag saknar!

  • Boken "Kjell" av Kjell Eriksson borde ALLA lärare läsa, ja alla människor... både du och jag! 1 kr per såld bok går till friends ♥


Solig Kram till alla... Anna

dagens skratt...




Inga kommentarer: