tisdag 15 maj 2012

Dagarna de går och går...

 Under den stora kastanjen hemma på min gata i stan hos mina föräldrar!
 Hej min kära läsare, dag 11 som min dotter ligger på sjukhuset. 
Hon kämpar och hon är inte ensam
Idag fick hon timpermission så vi tog en god lunch hos mormor o morfar!
 
Magnolian sjunger på sista versen... 
 Lindarna står stolta och ljusgröna inne i stan...
 Ett vårligt Bråviken bjuder på sol och rejäla regnskurar!
I min trädgård doftar det äppleblom... 
Vill stoppa tiden så jag hinner njuta av allt det vackra!
En söt blomma välkomnar vid ytterdörren...
 Ömsom sol, ömsom regn... ordkiden står vackert i fönstret!
Myser och har det gott med Teddy
 
(foton av mig)

10 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Det ser helt underbart hemma på din gata:-)) Och äppeldoft redan ...härligt.

Må så gott som ni bara kan .-))

En massa extra kramar.

Channal sa...

Tack fina du! Det är så vackert ute nu! Kramar!

Blommiga Rutan sa...

Vilken vacker kastanj!
Ja, nu är det verkligen helt otroligt vackert ute.

Hoppas att din dotter snart får komma hem från sjukhuset.

Kram Anncathrine

Channal sa...

Ja det hoppas vi verkligen! Ingen ska behöva må dåligt! Idag var det en bra dag! KRAMAR!!

Anneli Stålberg sa...

Usch ja, tiden bara rusar fram. just idag tittade jag ut på grannens äppelträd som blommar och tänkte på hur fort det kommer att gå tills det är höst och träden är fyllda av äpplen. Vill inte dit alls!
Ha det så bra det är möjligt!
Varma styrkekramar!

Charlie sa ... sa...

Vackra vår!

Och helt underbart fångat av dig!

Teddy, vilken sötnos.

Kram!

Kakaobönan sa...

Säger det igen. Tur att du har allt det vackra runt dig just nu och att du faktiskt orkar stanna upp och faktiskt "se" det också!
Älskar bilden på äppelblomman. Underbar!

Ta hand om dig/er nu!

Kramar

Channal sa...

Nej Anneli! Än är det INTE höst! Sommaren har inte kommit än ju... vi ska njuta in våren och snart är sommaren här!
Kramar!!

Channal sa...

Tack!
Teddy är en sötnos och mysigt sällskap!
Kramar!!

Channal sa...

Idag blir det ännu en dag att njuta in! Det kommer bli bra! KRAMAR!!