fredag 22 maj 2015

Solen skiner och det är fredag!

Kära vänner, ni som tittar in här - vill önska er en skön helg!
Nu är det absolut som vackrast ute. Jag kan faktiskt inte säga det för många gånger... det ÄR vackert ute!


Ett besök hos mamma och pappa... nykrattad grusgång, vitt staket och klasar med nyutslagna syrener... det är lycka!



Har börjat beta av 2-Do-listan till Lottas student.

Studentmössa, klänning, skor och en liten jacka... Klart!
Balklänning och skor... Klart!
Plakatet till utspringet... Klart!
Pynt som vimplar, ballonger och servetter... Klart!
Beställning av tårta, kakor, bullar och bröd... Klart!
Vi ska bjuda på buffé som vi ska fixa själva... det tar vi sen!
Drickat... det tar vi sen!
Björkar ska hämtas... det tar vi sen!
Lottas pappa ordnar en fin sportbil som han ska köra henne i!
Har jag GLÖMT något!
Jo, just det! Presenten till Lotta får jag inte glömma!





På baksidan... på gården hos mina föräldrar står nog Sveriges äldsta och största kastanj. 
Den är enorm och helt sagolikt vacker nu när den blommar!





Nu är Apollos tävling avgjord. 
Jag är stolt över mig själv som kom till finalen men vinsten gick till den fina bloggen Mitt grekland. GRATTIS!!

Njut av din fredag min kära läsare... och må solen lysa på dig var du än är.

Kram till alla... Anna
(Bilder fotade av mig)

12 kommentarer:

Sahra sa...

Älskar syrener. Vi har massor!
Men de har inte slagit ut ännu. Jag har det bästa kvar. Men jag håller med dig om att maj-juni är bäst. Älskar allt. Hela världen. Känner mig konstant kär.
Här har vi en som går ut nian och det måste ju såklart åxå firas. Grundskolan avklarad. Men han får bestämma själv hur den dagen ska se ut. Du verkar iallafall ha läget under kontroll. Ha en skön helg du vackra människa

anettan sa...

Det är så vackert. Jag kan tänka mig hur mycket du har att trixa med nu......Kram Anette

Channal sa...

Åh! Slutar nian! Grundskoleåren går så fort! Då måste det bli tårtkalas! Jag har en vit syren. Jätteglad för den. Den har inte slagit ut än. Mycket varmare inne i stan.

Puss på dig vackra du! KRAM!!

Channal sa...

Det är en hel del. Men jag har allt under kontroll! Ska bli jättekul!!

KRAM!!

Home2tiny sa...

Ååå studentfirande som är så kul och du har allt under kontroll ser jag. Älskar den här tiden på året, japp min favorittid så jag bara njuter, men lite mer sol och värme hade jag inte tackat nej till. Kramisar Tina

Channal sa...

Exakt! Lite mer värme tack! Men vi får hoppas på att vi får en varm midsommar. Brukar ju vara tvärtom. Varmt i maj och kallt i början på juni.

KRAM!!

Mamma C sa...

Ja det är mycket som ska fixas när barnen tar studenten. Superfina bilder som du tagit. Så synd att du inte vann tävlingen.
Ha en fin helg.
Kram Mamma C

Channal sa...

Men bara roligt med student! Sju år sedan Ida tog studenten. Sen vet jag att det blir mkt dagarna innan fast jag redan har läget under kontroll just nu.

KRAM!!

Unknown sa...

Vi är i samma fas du och jag. Min Sofia tar studenten. Jag har också plakat klart, klänning är klart, studentmössa är klart. Banderoll till ingången är klart. Här har balen redan varit.Ja nu återstår städning av hemmet och mat och bak. Kom på nu att man kanske måste beställa tårta redan nu. Tack för den påminnelsen. Fixar jag på måndag.
Underbar tid!
Kram
Maria

Channal sa...

Så mysigt och kul med studenten. Men en liten tår i ögonvrån. Våra flickor har blivit unga kvinnor. Pirrigt! Nu ska de ut i stora livet! Önskar dem all lycka i framtiden!

KRAMAROM!!

Markus- mittgrekland.se sa...

Tack så mycket!

Channal sa...

Varsågod!!

KRAM!!