fredag 1 maj 2015

Valborg och 1:a maj!

Idag regn och igår solsken!
Välkommen vackra maj... min favoritmånad!




Igår på valborgsmässoafton hade vi mannens äldsta son och flickvän på middag.
Vi bjöd på indiskt... tikka masala, ris, grönsallad, naanbröd och raita.
Till kaffet lemon-cheesecake med jordgubbar... vi hade en mysig stund tillsammans.




 Efter middagen åkte vi och tittade på en vacker majbrasa med vårtal och skönsång.
Kvällen avslutades med läckra fyrverkerier över sjön.






Har känt mig mättad av allt vackert ute sedan jag kom hem från Japan.
Huvudet kan inte ta till sig allt... det är fullt. Drabbades även av allvarlig jetlag!
Börjar först nu känna mig "normal"... vad nu normal innebär. Skulle mer kalla mig normalstörd!
På söndag åker mannen ner till Rivieran och hälsar på sitt lilla barnbarn... själv får jag en hel del egentid.
Då blir det fler blogginlägg... längtar efter er... snart kommer jag och hälsar på hos dig.

Trevlig helg och Kram till alla... Anna


(Bilder fotade av mig)

12 kommentarer:

Unknown sa...

Vad trevligt det ser ut hos er på Valborg. Tycker verkligen om Valborg för den är så enkel att fira, äta lite gott och se brasa. För oss blev det bara en glimt av brasan i år men det var bra ändå. Mannen är lite sjuk, öroninflammation. Men dina foton fick mig att verkligen må bra. Kram Maria

Mamma C sa...

Vilken trevlig Valborgsmässoafton ni haft.
Kram Mamma C

Razzy sa...

Vilken härlig kväll, vi tog det lugnt och strosade ned till våran brasa på kvällen, vi hade tur med vädret då gråa moln först hängde över nejden, de kom dock tillbaka idag istället. Hoppas du har en bra fredag.

Kram Eva

Villa Ell sa...

Regnet vräkte ner hela dagen hos oss men på kvällen kom solen och vi traskade med grannarna och såg på elden
Vilken mysig Valborg ni hade

Kram Sandra

Anonym sa...

Underbara foton ♡ ...
/Kram

Anne-Marie sa...

Vackert och stämningsfullt valborgsfirande.
I USA har vi varken Valborg eller helgdag första maj.
Mysig stund tillsammans ni fick.
Kram!

Channal sa...

Valborg är mysig! Kryakrya till mannen!

KRAM!!

Channal sa...

Jättefint vid Stavsjön! Hoppas ni hade en fin Valborg.

KRAM!!

Channal sa...

Tack! En skön fredag... härligt med långhelg!

KRAM!!

Channal sa...

På valborg hade vi sol o fint väder hela dagen. Men igår på första maj vräkte det ner regn hela dagen... trist!

KRAM!!

Channal sa...

TACK ♡

KRAM!!

Channal sa...

Här har vi långhelg! En skön lugn helg... KRAM!!