onsdag 7 augusti 2019

Gröna Lund!

Klockan 09.00 körde jag full bil med det värdefullaste jag har mot Stockholm.


Självklart körde jag fel! Kom in i city och irrade omkring! 
Men till slut hamnade jag på Kungsgatan och sedan Stureplan... ut på Strandvägen och över Djurgårdsbron.
Ute på Djurgården fanns ingen parkering så det vara bara att vända och åka över bron igen.
Hittade en parkeringsplats vid Erik Bakficka på Östermalm. 



Så var vi äntligen på Gröna Lund och där går de hand i hand mina tre
Det var galet mycket folk... men det gick hur bra som helst med allt!
Ville hitta på något roligt tillsammans med barnen på min sista semestervecka.
Och det blev lyckat! Glädjen blir stor då man ser glada barn.



Så imponerad av både Frank och Alma. 
Alma var supermysig och glad tillsammans med mig hela dagen när de andra åkte karuseller.


 Frank klagade inte en enda gång på de långa köerna till alla åkattraktioner.


Gott för både barn och vuxna med sockervadd och mjukglass! MUMS!



 Frank var så exalterad inför Blå tåget, Vilda musen, Bläckfisken, Lustiga huset, Flygande mattan, Kärlekstunneln m.m.
Ida och Lotta var överlyckliga över att Frank var så våghalsig och ville åka allt!



För mig var det som att åka Kärlekstunneln hela dagen tillsammans med Alma.





Ooiiiii... Superman-power... här kommer Ida, Frank och Lotta flygande i Slänggungan!


Tur hade vi med vädret också!


Inte klokt... måste vara 14 år sedan jag var på Gröna Lund med Ida och Lotta. 
Jättemånga ny karuseller och självklart flera gamla klassiker som även fanns när jag var liten.



Gröna Lund ligger magiskt vackert vid Mälaren...



Så här glada barn hade vi efter en heldag på Grönan... mot bilen!
Ja, det blev verkligen en heldag... var hemma efter klockan 21.00.



Nu ropar kudden mitt namn och jag kommer somna med ett stort leende på läpparna.

Nattinatti och Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Men vilken underbar dag! Man blir varm i hjärtat när man ser dina fina barnbarn. Jag såg sådana härliga klipp på Instastory :-) Gröna Lund is always a good idea!

Kramen,

Anneli

Mamma C sa...

Vilken superduperdag med barn och barnbarn.
Kram Carin

Channal sa...

Tack! Kan bara hålla med🤗

KRAM

Channal sa...

Det var ett bra uttryck! Superduperdag!

KRAM