lördag 3 augusti 2019

🎉Gott och trevligt med barn och barnbarn🎉

Inte klokt att det Ă€r den tredje augusti idag, var blev sommaren av? 
Fast jag kĂ€nner att jag har varit ledig lĂ€nge. Å andra sidan Ă€lskar jag augusti. 
KvĂ€llarna Ă€r varmare och mörkare vilket Ă€r mysigt, dĂ„ finns det anledning att plocka fram stearinljusen igen. 
Och sÄ har vi ju krÀftorna...


TĂ€nk egentligen vilket meck som ligger bakom en enda liten krĂ€ftskiva! 
Allt ifrĂ„n vilken tallrik som ska anvĂ€ndas, till blommor, dekorationer, bestick eller inte minst maten, drickat och efterrĂ€tten!
Men, hej vad det gick! Och hur kul var det inte att fĂ„ trĂ€ffa alla barn och barnbarn hemma hos oss.



VÀlkomstskÄl med Aperol Spritz och till det grönsaker med olika dippsÄser.


Ett kÀrt Äterseende nÀr vi alla Àr samlade... tretton vuxna och sex barn... fullt hus!
SKÅL ALLA FINA!






En krÀftskiva Àr ju faktiskt hur trevlig som helst!
SĂ€rskilt om vĂ€dret Ă€r perfekt för att sitta ute, krĂ€ftorna goda och bĂ€sta sĂ€llskapet. 










HÀrligt sÀllskap bland krÀftfaten!






PHU, PUST OCH SKRATT! Att fÄ alla barnen pÄ en bild Àr inte lÀtt!


Se! Tror det Àr den bÀsta bilden pÄ de stora barnen... vi försökte Àven med de smÄ.
Men dÄ tröttnade Frank och drog...



Ja, jisses vilken dag... jag kan lova att det var full rulle med sex gullungar tillsammans.





TACK för en jÀttemysig dag tillsammans... sÄ glad för er allihopa!
NÀr kalaset var slut började det trÄkiga för maken, stÀda köket, diska, diska och diska!
MÄ solen lysa pÄ dig var du Àn Àr min kÀra lÀsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

3 kommentarer:

Mamma C sa...

SÄ kul nÀr man fÄr ihop det att alla kan trÀffas och umgÄs och Àta gott.
Kram Carin

Channal sa...

Visst Àr det kul! Speciellt eftersom en familj bor i Frankrike. Blir inte sÄ ofta nÀr verkligen alla kan ses.

KRAM

FrÄn Glam till Damm sa...

Helt underbart!

Fantastiska bilder som strÄlar av vÀrme och glÀdje!

Kram, Anneli