söndag 11 augusti 2019

Feelgood-festivalen i Mariefred 2019!


Tea with the Queens... 
Jag sittande tillsammans med Sheila O'Flanagan, Lucy Diamond och Lucy Dillon.
Tre av Englands och Irlands största feelgoodstjärnor...
 De berättade hur de ser på genren och hur det är att vara en framgångsrik författare.


SKÅL! Jag och Ulrika, min kollega och vän... nu har vi laddat med böcker till vår läseklubb!


Festivalens upplägg var mycket bra! Det var över 20 författare som vi fick möta i mindre seminarier på 30 min.
 Efter de inspirerande författarsamtalen var det 15 min. boksignering, sen var det dags för nästa. 
Det flöt på bra under hela dagen! Självklart var det böcker till specialpriser.


Och det blev ett helt gäng feelgoodböcker som kom med hem till Kolmården!




Lunchen intogs på eget håll. Det fanns flera mysiga caféer, korvkiosker och pizzahak i den söta lilla staden.









Samtidigt som vi var där var det även SM i gatumusik. I varje gathörn stod det några och spelade.
 Mariefred är en pittoresk liten sommarstad precis som Trosa, Söderköping och Strängnäs.


Ett gammalt ånglok på smalspårig järnväg tuffade okring i staden med vagnarna fulla av turister.


Men mesta delen av dagen, 10.00-18.30, höll vi oss inomhus på Gripsholms värdshus med utsikt mot slottet.





Eftermiddagsfika med en god morotskaka ingick i biljetten...


Kvällen avslutades med bubbel, författarmingel och en välfylld goodiebag med läsning.



Kul och intressant reportage om Lucy Diamond ur senaste numret av Tara.
 Tycker om hennes böcker om Strandcaféet och En sommar i Brighton.
Visste inte att Lucy Diamond var hennes författarnamn. Hon heter Sue Mongredien och har skrivit flera barnböcker.


Här har vi Åsa Hellberg och den första boken i en triologi... Välkommen till Flanagans.
Älskar hennes böcker om Sonja, glad att hon har kommit med denna nya serie. 


Har Åsa fått inspirationen till titeln på sin nya bok från författarens Sheila O'Flanagans efternamn?
Kanske, kanske inte! Sheila är ny för mig! Ska bli kul att läsa hennes böcker.


14 inköpta fint signerade böcker, perfekt till höstmörkret! Goodiebagen var generös med sex för mig nya böcker!
Längtar efter att få krypa upp i soffan med en pläd, en kopp te och en feelgoodbok!
Jag rekommenderar varmt att åka på denna roliga och trevliga bokfestival. Längtar till nästa år!
 Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Godmorgon Anna!

Men vilket alldeles förträffligt sätt att avsluta sommarlovet på! Och vilken mysig stad Mariefred verkar vara, det hade jag ingen aning om. Härligt med alla böcker och vad fantastiskt kul att få träffa och lyssna på författarna!

Jag önskar dig en fin start på det nya läsåret.

Kram och ha det gott!

Anneli

Mamma C sa...

Vilken dag att få träffa så många fina författare på en och samma gång.
Nu har du mycket bra läsa framöver.
Kram Carin

Åsa Hellberg sa...

Kul att träffas! Hoppas du tycker om nya serien!
Kram Åsa

Channal sa...

Tack! Mariefred är en jättefin liten stad! Haft en bra start på dagen förutom att jag stukade foten.

KRAM

Channal sa...

Tack! Det var en jättekul dag! Så lyckad!

KRAM

Channal sa...

Tack Åsa! Kul att du hittade hit! Ska verkligen bli jättekul att få läsa din nya serie om hotellet i London.

KRAM