måndag 26 augusti 2019

Bästa höstblommaren...

Hej alla vackra själar! Altandörren står öppen... hör syrsan spela och känner den ljumma vinden som sveper in.



Astrar är tacksamma och lättskötta perenner som livar upp i höstrabatten!


Finaste astrarna i härliga färger förgyller även mitt vardagsrum.
Och de står sig länge i vas!



En färgrik blomning på hösten... och ni vet, jag älskar färg!



Maffigt med många olika sorter och färger
Men utan tvekan är solrosen drottningen bland de senblommande blommorna.


Hoppas, hoppas vi får en lång varm och färggrann höst!
Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Hannas krypin sa...

Jag har tänkt så länge att jag vill ha strar i trädgården. Får se hur det blir med den saken framöver. :-) Härliga färger är det iallafall och piggar verkligen upp.

Mamma C sa...

En vacker höstblomma som finns i så många fina färger.
Kram Carin

Channal sa...

I vår ska jag så höstadtrar så jag kan plocka in många fina buketter. Så tacksamma och fina,

KRAM

Channal sa...

Eller hur! KRAM

Från Glam till Damm sa...

Så vackert med blommor långt ända in på hösten. Min dröm är att en gång i livet ha en trädgård som är så planerad att det blommar från tidig vår till sen höst och där den ena växten avlöser den andra. Jag får nog läsa på lite först, men det skulle vara underbart att kunna plocka in blommor från egen trädgård från typ maj till november.

Kramen och ha det gott!

Anneli

Channal sa...

Det har jag försökt med i många år! Att det ska blomma vackert hela tiden. Men rabatterna blir inte riktigt som jag vill. Inte lätt! Alltid en period när det vissnar.

KRAM