söndag 4 augusti 2019

Boktips⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Sommaren läsupplevelse är utan tvekan ”Jag for ner till bror” av Karin Smirnoff. 


Det är en djupt tragisk och fängslande bok med ett omtumlande språk som fångade alla mina sinnen. 
Ville inte att den skulle ta slut. Vill ha 1000 sidor till!!! 
Men bitvis var det en smärtsam och omöjlig läsning. 
Då sa jag till mig själv: Nej, nu vill jag läsa feelgood i brittisk miljö!



Självklart ska jag läsa fortsättningen, ”Jag for upp med mor”.



Nu ska jag sätta tänderna i boken "Vi for upp med mor". Jo, jag har höga förväntningar. Återkommer!


Vilken tur att det blev över av min favoritpaj från kräftskivan... rabarber- och jordgubbspaj! Gott till 11-kaffet!
Kära vänner! Ge mig gärna några bra boktips! 

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Måste hitta böckerna när vi är i Sverige.
Kram Carin

Channal sa...

De finns i alla bokhandlar! Karin Smirnoff var augustnominerad i fjol. Bra läsning!

KRAM

Ninnie sa...

Tusen tack för boktips!!! Jag har också läst flera bra böcker i sommar, tänkte skriva lite om dem men har inte prioriterat datortid nu under semestern, utan varit ute på en massa annat istället!... Men idag har jag börjat jobba igen,( -inte jätteroligt, hade heller varit ledig ett tag till! - )så nu är det vardag igen för mej o lite mer hemmatid, så det kommer så småningom.

Channal sa...

Jag har min sista vecka! Känns helt ok efter en lång ledighet. Skönt att åter veta namnen på veckodagarna och kul att få läsa om dina boktips!

KRAM