fredag 18 oktober 2019

Min passion vill jag dela vidare...

När det blir mörkt ute passar det bra att kura ihop sig under en filt för att läsa en bok eller titta på en film.


Galet mycket rönnbär överallt. Japp, då får vi hoppas på en kall och vit vinter!
Men än är det inte vinter... nu har vi ju en otroligt vacker höst att njuta av.


Älskar sushi året om... speciellt Chicken Teriyaki Roll och Crispy California från Sushi Yama.
Hösten behöver inte bara innehålla mustiga grytor och varma svampmackor.


Men något som hösten måste innehålla är... levande ljus...


...och vad passar väl inte bättre än att mysa i soffan med en gosig pläd och en bra bok!


Vill tipsa om böcker som jag har slukat som smågodis under september och oktober!
Härliga feelgoods, spännande deckare och ett avslut på en gammal klassiker.


  • Resten av allt är vårt Emma Hamberg - Bitterljuv feelgood av bästa slag. Om det oförlåtliga i att till slut tvingas lämna en sjuk partner och så småningom försöka våga öppna hjärtat för en ny kärlek, killen i Paris hon för trettio år sedan fick en dag tillsammans med. Älskar Emma Hambergs böcker... hon är kvick i tanken, har en stor portion humor och ett stort hjärta.


  • Välkommen till Flanagans Åsa Hellberg - Ny romanserie med drama, kärlek och intriger i 60-talets Londons. Detta är en feelgood med extra allt. En bok som jag sögs in i direkt! Kunde inte lägga ifrån mig boken. Det är första boken i en trilogi. Vill ha fortsättningen nu!


  • Gileads döttrar Margaret Atwood - En efterlängtade uppföljaren till ”Tjänarinnans berättelse”. 34 år är en lång väntan på ett bra slut. Boken gjorde mig inte besviken.
  • Silvervägen Stina Jackson - Vald till årets bästa kriminalroman! Stina Jackson vänder skickligt perspektiv gång på gång. En riktig nagelbitare!
Här kommer något för dig som vill ha något nytt i TV-soffan...
 Visste du att många bibliotek är anslutna till Cineasterna. Där finns massor av bra filmer att streama!
Helt gratis för dig som har lånekort!


Ni måste se dessa två pärlor! 
Den japanska filmen Shoplifters finns på C MORE och den svenska filmen  The Nile Hilton incident finns på Svt Play.
Båda filmerna sitter fortfarande kvar i mitt huvud... de är riktigt bra!


Båda filmerna har tagit hem prestigefyllda priser... se trailers här.



TGIF! Fredagskvällen glädjer mig... jag har haft en riktigt bra och rolig vecka!

Kram till alla... Anna

(bilder fotade av mig)  

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack för både boktips och filmtips.
Ha en fin helg. Och jag tycker som du, att sushi kan man äta året om 😀.
Kram Carin

Från Glam till Damm sa...

Underbart, underbart!

Tack för fina bok och filmtips! Jag frossar också i böcker men nu har jag kommit av mig lite pga arbete.

Så fina höstbilder, och ja god mat, mysa under en filt och massor med levande ljus är vad som sätter guldkant på tillvaron denna årstid. Mys på kära du!

Ha en fortsatt fin helg!

Kram,

Anneli

Tina ME sa...

Tack för bra tips Anna! Hoppas att du har en härlig helg! Massor av kramar till dig <3 //Tina

Channal sa...

Eller hur! Älskar sushi 🍣

KRAM

Channal sa...

Mys på du också när du har rättat klart alla prov!

KRAM

Channal sa...

Tack! Detsamma till dig!

KRAM