lördag 20 juni 2020

🍃🌾🍃Midsommardagen🍃🌾🍃

KÀra vÀnner! Vilken sommar vi har. Hoppas ni njuter fullt ut som jag!


Greta Thunbergs sommarprat, nyponrosor, mitt premiÀrdopp, sol, sill och bara maken och jag.


 Dagens midsommarlunch...


Godaste sillen med smak av citrus o örter, Àgghalva toppad med rÀkor och hemslagen majonnÀs, matjessill, fÀrsk potatis, grÀddfil o grÀslök, gubbröra pÄ kavring, gravad lax, vÀsterbottenpaj med picklad rödlök, jordgubbar, rostbiff, pepparrotscrÚme och Cava i glasen.



PROPPMÄTT!! Slutfrossat för denna sommar!
Ja, ja... nÀstan i alla fall! Först en egengjord Snickers till kaffet nere vid vÄr sommarbo.




Idag tog jag mitt premiÀrdopp! Det var helt underbart skönt. MÄste vara minst 21 grader i vattnet.


De hĂ€r varma ljusa kvĂ€llarna Ă€r bara BÄST!


Kan leva lÀÀÀnge pÄ kvÀllar som denna... Àlskar't!



Klockan Àr tio pÄ kvÀllen och termometern visar + 21 grader.
 Ă„nnu en dag att plocka fram och titta pĂ„ en mörk och kall dag i november.



Under bryggan kom det fram en liten söt familj... Ådan med sina gulliga smĂ„ ejderdunsbollar.



MÄ solen lysa pÄ dig var du Àn Àr min kÀra lÀsare!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

2 kommentarer:

Mamma C sa...

SÀger bara, "SÄ hÀr ska man ha det nÀr man har det som sÀmst".
Kram Carin

Channal sa...

Haha! Ja, dÄ Àr man lycklig! KRAM