fredag 12 juni 2020

Kära vänner! Här kommer lite från min vecka...

Klassen hade fått ihop mycket pengar till en klassresa. Planen var att åka upp till Stockholm.
Nu blev det inte så... men det blev lyckat i alla fall! Sen är det bra att stödja det lokala.
För vi hamnade i Kolmårdens djurpark!
tisdag...


Och jag, fröken Anna åkte Wildfiren för att imponera! Det var HISNANDE kul!
Men det räckte med en gång för mig och aldrig mer! Klassen, de åkte den om o om igen!
Inga köer... för det var bara vi där!



Temat var "I djurvårdarens spår". 
Tänk, vi fick träffa den söta lilla (250 kg) elefantungen Prince 5 månader gammal.



Vad gör gorillor och björnar om vintern? Kan man gå in till tigrarna? 
Vad gör en djurvårdare? Och hur blir man egentligen djurvårdare? 
Vi fick följa med på en spännande dag i djurvårdarens fotspår! 
Vi fick lära oss en massa om djurens spännande liv och egenskaper, samt om djurhantering, skötsel och träning.



Självklart blev det även lite egentid också... att åka linbana över safariparken var verkligen jättefint!



Jo, där uppe har jag åkt bergodalbanan Wildfire. Fritt fall i 110 km/h.



Lunchen åt vi på Vildmarkshotellet. Det är så tjusigt där... och maten var jättegod. 


Det var en upplevelse att få en alldeles egen delfinshow i delfinariet... kändes lyxigt!
Ja, vi fick verkligen en gulddag tillsammans! Och tur med vädret hade vi också!



torsdag...

Så kom den till sist... Den blomstertid med lust och fägring!
Men ändå har ingenting varit som vanligt.
Det krävs ett dödligt virus för att förstå att vi lärare är samhällsbärare.
Till skillnad mot många andra länder har Sverige valt att ha för- och grundskolan igång under pandemin.
Och aldrig tidigare har vi varit så friska som den här terminen i skolan.
Att hålla avstånd, tvätta händerna och att stanna hemma vid minsta lilla snuva har tagit bort all vanlig influensa och kräksjuka.



Först lämnade vi av Frank som skulle ha sommaravslutning på sin förskola.
 Frank och Ida var så fina... jag är en stolt mamma och mormor!


Det blev en annorlunda skolavslutning i år. Vi stod inte ute på gården i solskenet.
Avgångsklassen, min sexa, vi var själva i matsalen med ett litet live-band på scenen.
De resterande klasserna var i sina respektive klassrum. Men vi sjöng och var tillsammans via Google meet. 
Ja, vi såg varandra på Smartboarden! 2020 blev en coronaanpassad skolavslutning.


Rektorernas sommarhälsning var en TikTok-dans som gjorde succé bland eleverna.
Det blev även stipendieutdelning och en fin rosceremoni där alla sexor fick varsin ros.




Sen gick vi in till oss, till vårt klassrum och hade tårtkalas. 
På smartboarden visades ett bildspel från det gångna året. Kul att fröken Anna ofta har kameran med.
Innan de gick hem fick de sina betyg och till hög musik hoppade de ut genom fönstret! Tjohoo!



Ute på skolgården blev det många tårar och KRAMAR bland både tjejer, killar och fröknar!!
Jag kommer sakna det här härliga gänget massor!


Bästa betyget till mig var alla gulliga ord de skrev på whiteboarden häromdagen.
"Våra stunder har varit magiska" "omhändertagande" "ordentlig" "snäll" "Vi vill inte lämna dig" och ännu mer... Blev rörd!



När avslutningen var över blev det smarrig smörgåstårta till oss lärare!


Idag fredag... 



Idag blev det en kort arbetsdag... vi slutade till lunch.  Då åkte Ida och jag iväg och tog lunchen ute i solen. 
TGIF!
Nu känns det som om luften gick ur mig... pyyyyyyysss.
Bara två arbetsdagar nästa vecka... sen sommarlov!
Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare.

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Att du vågade åka bergochdalbanan 👏.
Så skönt med ett långt sommarlov nu.
Kram Carin

Channal sa...

Haha!! Jag bara bestämde mig! Man får inte tänka så mycket. Men nu är det gjort o aldrig mer! Längtar efter ledigheten! Det här med Corona har påverkat!!

KRAM