söndag 7 juni 2020

Annas helgguide!

Min morsdagsbukett från förra söndagen står ännu fint i Klongvasen Äng...


Vill tipsa om tre riktigt bra filmer... men i helt olika genrer!


 The Trip to Greece - kan bara hålla med recensionerna.
Helt fantstiskt charmig och intelligent.
⭐️⭐️⭐️⭐️


Maken och jag fick ett riktigt sug efter Grekland när vi såg filmen. 
Men vem behöver resa dit när Steve Coogan och Rob Byron gör det åt oss.
The Trip to Greece gav oss många skratt. Underhållning på hög nivå.


1917 är en fullkomligt makalös film. 
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
En film som berör med sparsamma dialoger och fantastiska scener.
Filmen tog nästan andan ur mig. Den är otroligt bra.



Missa inte Jojo Rabbit - en brilliant satir!
⭐️⭐️⭐️⭐️
Går det att göra humor om något som var så elakt och grymt som nazismen? Ja, det går!
 Filmen är charmig, oerhört underhållande och samtidigt förkrossande sorglig.
Jojo Rabbit lyckas med att göra en film om fanatism och göra den rolig och minnesvärd.

När jag ändå är på hugget vill jag tipsa om två böcker som jag fick när jag fyllde år.

  • Ödesmark av Stina Jackson - Jag tycker att den här boken är ännu bättre än den första. Det är en otäckt realistisk berättelse. Något helt annat än Silvervägen som var en klassisk deckare. ⭐️⭐️⭐️⭐️
  • Sen for jag hem av Karin Smirnoff - Hennes tredje och sista roman i serien om janakippo. Det hade varit konstigt om Jana Kippo fick ett lyckligt slut. Kanske måste allting gå sönder. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Nu är jag övermätt på norrländskt vemod och elände.
I sommar kommer jag bara läsa brittisk och svensk feelgood!


Må solen lysa på dig var du än är min kära läsare!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig) 

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack för både film och boktips.
Kram Carin

Channal sa...

Varsågod! KRAM

Pia Kakaobönan sa...

Nu skiner solen igen :)
Har du läst serien Familjen Bridgerton av Julia Quinn? Det finns hittills 5 böcker i serien (tror den 5:e släpptes idag). Kan varmt rekommendera och tror du skulle gilla!
Önskar dig en fin fortsättning på veckan.
Kram Pia

Channal sa...

Tack! De böckerna har jag nosat på! Ser fram emot dem... de kommer glädja mig i sommar!

KRAM