lördag 25 juli 2020

Sommarfest när vädret är som bäst✿

Kära vänner! Hoppas ni haft en skön lördag! Här har vi haft en stor glad SOL + fest = KUL!


Ja, jag älskar verkligen våra sommarfester. Ett BRA häng!


Mysigt att kunna träffas allihopa och vi fick ett riktigt kanonväder!
Vi dukade långbord ute på altanen till tretton personer och då saknades fyra stycken.
Men de var med ett tag via facetajm... ända från Frankrike.



När gästerna kom fick de varsitt glas Kir Royal (egen koncentrerad svartvinbärssaft och prosecco).
En god och läskande fördrink... fanns även god svartvinbärssaft och ostbågar.
Så roligt när vi kan träffas allihopa och bara ha det trevligt tillsammans.




OMTANKE OCH OMSORG är viktiga förutsättningar för en lyckad fest. 
En medvetet komponerad meny förhöjer både feststämning och trevnad. 



Vi bjöd på hel grillad svensk oxfilé, färskpotatis i ugn, en stor grekisk sallad och en skål med blandade oliver.
Två goda kalla såser. En basilikasås som blev jättegod och en paprika- och chilisås med sting.



Fyra gullungar hade vi hos oss! Världens mysigaste sötnosar!
Frank 4 1/2 och Inez 4 år, Alma 22 mån och Lilly 19 mån.


Full rulle överallt! Att gunga och få slänga sig i lianen var populärt.


Ooooiiiii... tänk så mycket även Ida och Lotta har gungat i Eken.


Gung, gung... och liiite vila innan efterrätten.



Blåbärspaj, egen flädersorbet och vaniljglass... gott gottigottgott!




BRA HÄNG!
Jag älskar min familj och jag känner mig RIK!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Helt underbart att kunna samlas alla och ha en fin dag tillsammans.

Du undrar vad jag jobbar med och jag har skrivit det förut på bloggen. Firman levererar och även hämtar möbler hos kunder här i Spanien. Till folk som flyttar ner och hjälper till när folk ska flytta hem igen.

Kram Carin

Channal sa...

Så mysigt att träffas allihopa!

Minns att jag har frågat tidigare men kom inte riktigt ihåg.

KRAM