måndag 8 april 2024

Det blommar både ute och inne...

 

Kära vänner! Nu blommar det för fullt! Idag har vi haft en fantastisk vårdag här i Kolmården. 

Älskar't

Värmen kom! Ja, det var nästan som en sommardag. Termometern stod på +18°C.

Nytvättade fönster (TACK Tobbe), nytvättad bil och sommardäcken är på!

Det känns som om sommaren inte är långt borta...


Våren i mitt fönster...
Fyra mårbacka från i fjol blommar redan... snart ska de ut på altanen.


Påskriset har också börjat blomma... små körsbärsblommor och gröna blad.



Jag har plockat bort allt påskpynt... det är bara dessa gröna fjädrar som får sitta kvar.

Grönt är skönt!

Så fint med narcisserna som doftar underbart vid entrén.


I trädgården blommar påskliljor och skilla... nu dröjer det inte länge innan tulpanerna kommer.



Må solen lysa på dig min kära läsare var du än är!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

4 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Mårbacka har så skira och vackra blommor! Mina pelargoner som jag planterade ut i rabatten för någon månad sen knoppar sig fint. Ha en fin tisdag! Kram

Channal sa...

Hej Anna! Det är så fint med pelargoner. Har två stora röda Herrgårdspelargoner som jag hoppas kommer lika fint som mårbackan.

KRAM

Mamma C sa...

Halloj!
Pelargoner var ett måste i Sverige tyckte jag. Här fanns det lite engelska pelargoner nerstoppade i rabatten när vi flyttade in i huset. Men de tog gubben bort rätt fort 😀. Ingen favoritblomma för han. De ska vara i krukor inte i rabatten tyckte han 😁.
Narcisser tycker jag luktar så starkt. Har aldrig riktigt gillat den doften. Men en vacker vårblomma är det i alla fall.
Jag hade +18 på morgonen igår och sedan steg temperaturen till +25 på dagen 🙈.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Carin! Pelargoner är en sommarklassiker... lite Carl Larssonfeeling. Doften av narcisser passar vid entrén inte inomhus. Just ni +17°C. Ljuvligt! KRAM