måndag 1 april 2024

Födelsedagskalas på Annandag påsk!

Kära vänner! Jag bjuder även idag på festliga bilder. 
Den här dagen har vi nämligen varit på födelsedagskalas nere i Kisa.
Vi har firat våran Inez som fyller 8 år idag... den 1 april.


Hipp Hipp Hurra!!


Oj, OJ, OJ VILKET STORT PAKET från farfar och Anna!
Inez blev verkligen överlycklig när hon öppnade presenten. En jättestor squishmallow!


Det blev ett riktigt påskigt åttaårskalas med tio stycken gullungar!
Och påskbuffé, chokladmuffins, jättestora paket, små paket och det bästa av allt... glada barn! 



Ella vårt minsta barnbarn fyller snart ett år... tiden går så fort med de små.
Hon var allas lilla söta docka...



Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva ut i hundrade år. 
Ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva ut i hundrade år. 
Ett fyrfaldigt leve för Inez. Hon leve! HURRA! HURRA! HURRA! HURRA!


Skönsång och åtta ljus att blåsa ut på den lilla chokladmuffisen.


1000-TACK för ett jättetrevligt kalas! Så roligt att vi alla kan fira Inez tillsammans.


 Vi har två aprilbarn till som vi snart ska fira... och det är Theo och maken! 
 
Imorgon ska det visst bli snöstorm här hos mig! Eller är det ett aprilskämt?!!
Men hoppas att solen lyser på dig min kära läsare var du än är!

Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

8 kommentarer:

Ninnie sa...

Hej Anna!

Vilken fin påskhelg du haft! Så härligt att få träffa alla nära och kära.
Vilken stooor familj ni blivit..! Underbart!

Ja, påsken är härlig. Jag gillar påsk mer än jul. Både för att det är mindre kravlöst än julen, men mest för att det är VÅR!

Jamen visst sägs det att det ska bli SNÖ!!! Även här, usch och fy. Hoppas det blir kortvarigt. Och den absolut sista snön på den här sidan året, tack!!!

Kram från Ninnie 💛

Mamma C sa...

Vilken trevlig dag att få träffa alla igen.
Här har vi ett barn och ett barnbarn som fyller i April.
Tråkigt att det kan komma snö. Även om den inte ligger kvar.
Kram Carin

Channal sa...

Hej Ninnie! Ett evigt kalasande denna påsk och det är ju bara roligt! Påsk och vår hör ihop men inte påsk och snö! Fast aprilväder har jag hört talas om! Snön blir nog kortvarig!

KRAM

Channal sa...

Hej Carin! Vi är flera som fyller på en och samma gång! Det borde vara en i varje månad istället! Snön försvinner nog fort! Får vi hoppas i alla fall!

KRAM

Anna i Portugal sa...

Den perfekta dagen att fylla år på tycker jag. Det är nämligen få som glömmer min födelsedag, som också är 1 april :) Ytterligare en kanondag förstår jag! Kram

Channal sa...

Hej Anna! GRATTIS i efterskott! Verkligen en bra dag att fylla år på! Lätt att komma ihåg!

KRAM

Monica sa...

Vilken fin påsk det blev och alla dagar, nästan som ett under när man nu tittar ut på snön och möter iskylan.
Så fint kalas och så roligt med alla tillsammans. Ha det så bra nu med säger jag som precis ändrat mig från att åka iväg och handla. Tänker på så alla måste kämpa med sitt, här skrapade folk bilar kl fem på morgonen. Vi har det bra som är pensionärer måste jag tänka. Så hetsigt inom många yrken, inte mint sjukvård och lärare. Kram

Channal sa...

Hej Monica! En fin påsk blev det med skönt väder. Dagens aprilväder med isiga, hårda snövindar vill vi slippa. Glad att jag är ledig och skönt för dig som är pensionär. Vi får mysa inomhus.

KRAM