torsdag 11 april 2024

Middleaged teacher's Wardrobe Diary...


Nu får jag hänga undan vinterkläderna och ta fram vårplaggen. 
Jag är mer än redo att säga tack och på återseende till garderobens alla mörka vinterplagg.
Helt fantastiskt underbart att få klä sig i tunna plagg i ljusa färger och njuta av våren.

4 days, 4 looks, one woman!

Den här paisleymönstrade klänningen är ett riktigt wow-plagg!


 Pastelliga färger i lyxig satin och designad i en ledig modell. 
Vida puffärmar med elastiska ärmslut och sidoslitsar nertill på klänningen. 
Jag bär den med bara ben för en luftig sommarlook eller som här, mer vårligt till läderstövlar.



Kortärmad fluffig jumper som lenaste angora i 100% kashmir.


Byter ut vintergarderobens grovstickade favoriter mot finstickat och kortärmat.
Perfekt för övergångsperioden mellan vinter och vår.
Den här mjuka ljuvliga jumpern tycker jag så mycket om. 
Det är kvaliteten som gör den så fin... och inte killar den heller.


En skräddarsydd kostym sviker mig aldrig! 



Ljusblå figursydd kavaj kan jag styla med allt från jeans till skräddarsytt.
Här till ett par smala cigarettbyxor i mjukaste stretch... det gillar jag. 
Under en cool t-shirt ton-i-ton-bokstäver framtill - LOVE SAVES THE DAY.
Denna t-shirt är perfekt att styla med nästan allt i garderoben. 
 Jag älskar den till jeans eller som här tillsammans med en skräddarsydd kostym.


En älskad klassiker... plockar fram min inre Coco Chanel.

Tweedkavaj i grönrutig bouclé... ett signum för Chaneljackan.
Vill visa denna snygga jacka som är symbolen för exklusivitet i boucle-tyg.  
 Den är sofistikerad till både vardags och fest! Kombinerar den med jeans för 
en enkel daglook eller lyfter den till kvällen med höga klackar och den lilla svarta.



Här till en fin vit blus i bomullspoplin och tuffa, tidlösa och trendiga khakigröna cargobyxor.


Önskar dig min kära läsare en skön torsdagskväll!
Kram till alla... Anna
(bilder fotade av mig)

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Halloj!
Så härligt att få hänga undan vintergarderoben och plocka fram vårkläderna.
Gillade den ljusblå kostymen. Eller kavajen och byxan. Men klänningen var snygg med ett vackert mönster. Och som jag sagt förr så klär du i allt.
Kram Carin

Monica sa...

Så mycket fint och fina färger, så snyggt allt!

Channal sa...

Hej Carina! Tack! Underbart att få ta fra lättare kläder. Det har väl du året om nere i Spanien. KRAM

Channal sa...

Hej Monica! TACK och KRAM

Från Glam till Damm sa...

Du är så snygg i allt du har! Älskar de här inläggen.

Klänningen är lite åt Marimekko-hållet- Läcker.

Den där gröna kavajen är riktigt fin. Villhöver på en sådan.

Tack för att vi fick oss lite vår-inspiration. Här i Dalarna dröjer det nog ett par veckor innan jag kan gömma undan vinterjackan.

Ha en riktigt fin måndag!

Varm kram,

Anneli

Channal sa...

Hej Anneli! Tack! Här skiner solen och blå himmel! Det är vår! Såg att du var i Stockholm i helgen. Härligt!

Ska strax ut i finvädret! KRAM