tisdag 29 mars 2011

Minusgrader och det snöar ute just nu!


Om jag kunde skulle jag åka till varmare breddgrader NU och bara vara i SOLEN i 14 dagar! Inte göra någonting... bara sola, bada och ha lata dagar! Jag skulle läsa färdigt min bok "Ät mig". Suck vad jag är trött på denna kyla... nu har vi haft snö och kallt i fyra månader... och det är snart april! Var är alla vitsippor och tussilago?!

Försöker vara lite kulturell... ifredags efter jobbet åkte jag till konstmuséet... där är det en utställning "Does it fit". Värt ett besök... det handlar om att mode är ett sätt för konsumenten att skapa en bild av sig själv. Såg ni Trinny & Susannah igår på TV4+. Jag blev besviken, knappt godkänt av mig. Det var hysteriskt stressigt och forcerat. På en dag skulle de fixa till tio personer som de hade raggat upp på gatan! Hafsig snabb-tv! Jag gillar deras koncept när de ägnar sig åt en person i taget. Får se hur de andra avsnitten blir om det är något jag vill fortsätt att titta på. Däremot var Project Runway på 3:an igår riktigt bra! Färgstarka kreativa personer... ska bli spännande att följa!

Kulturella tips från min DVD-samling och bokhylla som bara är så bra!
  1. Att återvända, spansk film med supervackra Penélope Cruz... Almodóvar trollbinder!
  2. Bra fransk litteratur "ÄT MIG" av Agnès Desarthe.
  3. Oskuldens tid, ruggig brittisk drama... en gripande pärla.
{foto av mig på mina tips}
dagens i kylan... Loveu Maria!

5 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Ge inte upp vännen, våren kommer och den som väntar på något gott,väntar aldrig för länge, sägs det ju.
Vore det inte så långt skulle jag komma med en bukett tussilago till dig:-)men här - du får tänka dig den - var så god...en bukett tussilago till dig
Stor kram
Susanne

Sahra sa...

Några minusgrader har vi inte, men väl stora vackra flingor som sakta dalar ned från himlen. Jag har precis varit ute och sprungit. Det var helt underbart. Friskt. Men jag skulle göra vad som helst för 15 grader varmare och några gula tussilagon i dikeskanten i stället. Läckra recept. Jag är inte överdrivet förtjust i Frisco-brödet. Det blir lite klibbbigt tycker jag. Jag tar gärna en skiva lantbröd och rostar. Bara till botten. Inget lock. Blir visserligen lite knepigare att äta, men mindre kolhydrater och inte lika mäktigt. Kram/S

Anneli Stålberg sa...

Nej, inte snö igen! Hoppas den försvinner i ett kick och att blommor och växter får chansen att komma fram.
Kram!

Channal sa...

Susanne: 1000-Tack vad gullig du är! Tussilago är en av mina favoriter!

Sahra: Vad duktig du är... jag är glad om jag kommer ut på en promenad! Jag är ingen hamburgeätare, blir sugen ibland o då gillar jag Frisco. När jag var liten fick jag alltid hemmagjord hamburgare, typ pannbiff på rostat fransktbröd. Det var längesedan, blev sugen =)

Anneli: Snön är borta phu... nu är det bara värmen jag saknar!

KRAMAR Anna

Vonkis sa...

Men du, snön är ju nästan helt borta, eller är eländet kvar där ute hos dig?