tisdag 15 mars 2011

Små räkmackor och en kopp kaffe till mellis!

Mitt goda hembakade grova bröd med lite Becel, Ruccolamix,
tomatsalsa, gurka, stora räkor, citronskiva toppat med lite grönt!
Gott gottigottgott!
Jag äter massor med frukt varje dag och grönsaker till varje måltid.
Jag älskar verkligen frukt... en fruktsallad är bättre än en chokladkaka!
Här i det lilla datarummet hamnade mannens klassiska 80-talsköksoffa, Kf:s soffa Bas! Den är superskön och riktigt fin! Jag klädde om den i randigt IKEA-tyg: Nyköpta vita Billy med våra pocketböcker i färg och på väggarna är det inramade museer-planscher från N.Y, Paris, Nice, Fårö m.m. som vi har besökt tillsammans, underbara minnen. Väggar och golv har mannen fixat! Gardinlängd, kuddar och lampor från Himla, men lampskärmen i fönstret är från IKEA! Rummet känns glatt och ombonat! Oftast sitter Lotta här vid den stationära datorn! Det är ett ljust och trivsamt rum!

Nej, nu är det bara att börja med middagen. Lotta ringde från bussen och var hungrig...
- Vad blir det för mat idag?
- Det blir pasta och korv Stroganoff med körsbärstomater, vitlök och oregano!
{foton och collage av mig}

6 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Vilket ombonat och trevligt datarum och smårgåsarna de går inte av för hackor de inte, det vattnas i munnen...Mmm.
Önskar dig en trevlig kväll
Kram Susanne

Anneli Stålberg sa...

Oj, vad goda mackorna såg ut.
Kram!

Channal sa...

Ja, så goda o hur enkelt kan det vara att slänga ihop små räkmackor!
Kramar Anna

Kakaobönan sa...

Mysigt rum. Lycka att lampskärmen passade så bra!
Mackorna ser inte dumma ut!
Kram

Channal sa...

Ja tänk att lampskärmen från Ikea matchar Himlas gardin o tapeten! Vitt, rött o karamelligt är jag :)
Nu är jag i Uppsala i värsta sviten! Ska ta ett lyxigt bad, läsa o somna 20.00... Så skönt, njuuuter!
KRAM Anna

Rosor och Pioner sa...

Hoppas allt är gott med dig.
Önskar dig en trevlig helg
Kram Susanne