måndag 14 mars 2011

Souvenirkex är till för att ätas!

Hej alla mina kära läsare! Hoppas din helg har varit bra!

Jättepandan är ett av mina favoritdjur... de är så söta och ser alltid lite ledsna ut! Ett av mina andra favoritdjur är koalan... skulle vara spännande att få komma till både Kina och Australien någon gång. De här pandakexen är min Lottas som hon köpte när hon var i Kina med sin pappa! Kexen är helt bedårande... nästan för söta att äta upp! Men nu har de legat paketerade sedan sommaren 2009, igår bjöd jag på några av dem och de var riktigt goda!
Min Lotta vid entrén till Kinesiska muren... 2009
foto Lotta
Jo, min dotter äter spagetti o köttfärs med pinnar!

Jag är en anglo- och frankofil! Min dotter är en "Japanälskare". Den hemska katastrofen som hänt där har berört henne mycket och även mig och alla andra! Fruktansvärt! Människan är verkligen liten och maktlös när naturkatastrofer slår till!

Min Lotta sa: "Det är så tryggt i Sverige! Så skönt att vi bor på en stark berggrund och inga krig! Jag förstår att många vill komma hit och bo här när vi har det så bra!" Kloka funderingar!

Oftast tar vi bara allt för givet... men vi har det rätt så tryggt och bra här i Sverige!

Idag har jag lagt upp dagen och den måste följas...
  • Nu kaffe+pandakex och egentid!
  • 10.00-----> fortsätta med min hemtenta!
  • 16.00 måste tentan vara klar!! (annars blir jag galen)
  • 17.00-18.00 gymmet!
  • umgås med familjen...
I gårkväll hade jag mina väninnor hemma hos mig... det är så mysigt, enkelt och avslappnat att träffa dem! Det gör inget att strykbrädan står mot väggen och strykta kläder på matbordet i vardagsrummet... de är riktiga vänner som kommer hem till mig mitt i vardagen! Jag älskar våra träffar. Vi försöker att träffas varannan vecka men det är inte alltid alla kan komma. Men i går var vi alla sex! Jag bjöd på Pandakex, nybakat mörkt grovt nyttigt matbröd och en söt god chokladkaka med apelsinsmak till fikat! Receptet på matbrödet hittar du HÄR och chokladkaknan hittar du här!
Du ska ha en fin vecka och var rädd om dig!

1 kommentar:

Paula sa...

Hoppas att din vecka har börjat bra! Min är rätt så värkfylld....kramar